Skocz do zawartości

problem z cięciem przy modelowaniu


marjez

Rekomendowane odpowiedzi

Witanko. Taka sprawa. modluję sobie coś, np. twarz, biorę sześcian 3x3x3, wyginam, przeciągam wierzchołki, zaznaczam face i polygony, wyciągam itd itd, generalnie wszystko wygląda tak jak powinno. zaczynam ciąć (cut) by wymodelować np okolice oczu, a tu zonk... przy każdym cięciu, dodaniu polygona, siatka zaczyna się zniekształcać, a jak zrobię meshsmooth to obiekt zaczyna wyglądać żałośnie... obojętnie jak ustawię interacje czy na 0 czy na 10... okolice oczu są pogięte. czasem, przy extrudzie widać błędy wierzchołków... coś i się wydaje, że rozwiązanie jest dość proste, jednak męczę się z tym już jakieś 2 tygodnie i nic nie wymyśliłem, a tutoriale maxa są w tym temacie dość enigmatyczne... tam po prostu wychodzi i już... jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

pokaz siatke

bez siatki moge poradzic tyle:

- zanim zaczniesz ciac i extrudowac SKONWERTUJ OBIEKT do Editable Mesh

- kiedy tniesz WLACZ opcje Ignore Backfacing (w skrocie - nie potniesz przypadkiem scianek ktore sa odwrocone tylem do Ciebie)

- po kilku cieciach przejdz do selekcji Vertex i oblookaj siatke czy nie pojawily sie jakies niepotrzebne Vertex\'y albo krawedzie, jesli sa to uzyj funkcji laczenia Vertex\'ow np. Target

 

daj zrzut ekranu z siatka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam jeszcze taką sprawę, dotyczącą tego samego... patrz siatka, prosta sprawa, jakieś 5 min roboty, kula, 15 elementów, konwersja na editable mesh, cięcie, scalenie błędnych wierzchołków opcją target, iiiii kupa... okolice cięcia nadal są lekko pogięte... jest jakaś inna możliwość, oprócz mesh smooth i interacji ustawionych na 7 by to jakoś zaczęło wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze obiekt konwertuj do Editable Poly zamiast Mesh...

Nie stosuj na odwal sie Mesh Smoth - pracuj na uproszczonej - standardowej siatce, zamiast tego w opcjach Editable Poly masz zakladke Subdivision - to taki interaktywny Mesh smoth - mozesz go wlaczac dla sprawdzenia i spowrotem powrocic do modelowania...

Mesh Smoth wlacz na samym koncu jak juz zamapujesz czy z\'unwrapujesz mapowanie textur itp.

 

Na Twojej siatce sa typowe bledy, chocby niewlasciwy uklad trojkatow - wlacz sobie w trybie EDGE opcje EDIT TRIANGULATION i pozamieniaj przekątne niewidocznych scianek w poligonach - po prostu spojz na to i pomysl ze tak czy inaczej obiekt ZAWSZE sklada sie z trojkatow normalnie niewidocznych w trybie POLY i tworzonych interaktywnie przez program jesli uzywasz CUT i innych narzedzi. Te trojkaty zobaczysz po wlaczeniu EDIT TRIANGULATION - tam tez mozesz pozamieniac ich uklad, przerysowujac przekatne w przeciwnych kierunkach...

 

A tu masz do pomocy troche o wycinaniu w siatkach:

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9504

 

pozdro

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym, że efekty jakie osiągam po wyczerpujących radach są raczej mizerne (choć i tak o niebo lepsze od tego co było wcześniej), postanowiłem zostać artystą cyrkowym (człowiekiem gumą)... :), mimo wszystko dziękuję wszystkim za udzielone rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm bardzo fajna odpowiedz MareG

mialem podobne problemy i juz wiem jak ich unikac

 

ale ma jeszcze takie pytanie

wiem ze poziom tego pytania was rozwali

 

jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy editable poly a editable mesh ?? i jaki to ma wplyw na modelowanie tzn. jakie obiekty modelowac w jednym a jakie w drugim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności