Napisano 21 Kwiecień 200420 l Witanko. Taka sprawa. modluję sobie coś, np. twarz, biorę sześcian 3x3x3, wyginam, przeciągam wierzchołki, zaznaczam face i polygony, wyciągam itd itd, generalnie wszystko wygląda tak jak powinno. zaczynam ciąć (cut) by wymodelować np okolice oczu, a tu zonk... przy każdym cięciu, dodaniu polygona, siatka zaczyna się zniekształcać, a jak zrobię meshsmooth to obiekt zaczyna wyglądać żałośnie... obojętnie jak ustawię interacje czy na 0 czy na 10... okolice oczu są pogięte. czasem, przy extrudzie widać błędy wierzchołków... coś i się wydaje, że rozwiązanie jest dość proste, jednak męczę się z tym już jakieś 2 tygodnie i nic nie wymyśliłem, a tutoriale maxa są w tym temacie dość enigmatyczne... tam po prostu wychodzi i już... jak sobie z tym poradzić?
Napisano 21 Kwiecień 200420 l pokaz siatke bez siatki moge poradzic tyle: - zanim zaczniesz ciac i extrudowac SKONWERTUJ OBIEKT do Editable Mesh - kiedy tniesz WLACZ opcje Ignore Backfacing (w skrocie - nie potniesz przypadkiem scianek ktore sa odwrocone tylem do Ciebie) - po kilku cieciach przejdz do selekcji Vertex i oblookaj siatke czy nie pojawily sie jakies niepotrzebne Vertex\'y albo krawedzie, jesli sa to uzyj funkcji laczenia Vertex\'ow np. Target daj zrzut ekranu z siatka...
Napisano 22 Kwiecień 200420 l Autor ignore backface standardowo włączam, siatkę pokazuję bo nie wiedziałbym co ciąć, co jeszcze, spróbuję z łączeiem vertexów, a zrzut dopiero jutro :) ale wielkie dzięki.
Napisano 23 Kwiecień 200420 l Autor racja... target rozwiązał problem... jak widać na siatce, samo cięcie robi tyle błędów w siatce, że trzeba tyle samo czasu poświęcić na poprawianie... dopiero po meshsmooth widać jaka kaszana się robi...
Napisano 23 Kwiecień 200420 l Autor ale mam jeszcze taką sprawę, dotyczącą tego samego... patrz siatka, prosta sprawa, jakieś 5 min roboty, kula, 15 elementów, konwersja na editable mesh, cięcie, scalenie błędnych wierzchołków opcją target, iiiii kupa... okolice cięcia nadal są lekko pogięte... jest jakaś inna możliwość, oprócz mesh smooth i interacji ustawionych na 7 by to jakoś zaczęło wyglądać?
Napisano 23 Kwiecień 200420 l Jeżeli masz zamiar po cięciu polygonów użyć mesh smotha to musisz pamiętać o tym aby każdy polygon składał się z czterech verteksów inaczej będzie się robić taka kaszanka :)
Napisano 24 Kwiecień 200420 l Po pierwsze obiekt konwertuj do Editable Poly zamiast Mesh... Nie stosuj na odwal sie Mesh Smoth - pracuj na uproszczonej - standardowej siatce, zamiast tego w opcjach Editable Poly masz zakladke Subdivision - to taki interaktywny Mesh smoth - mozesz go wlaczac dla sprawdzenia i spowrotem powrocic do modelowania... Mesh Smoth wlacz na samym koncu jak juz zamapujesz czy z\'unwrapujesz mapowanie textur itp. Na Twojej siatce sa typowe bledy, chocby niewlasciwy uklad trojkatow - wlacz sobie w trybie EDGE opcje EDIT TRIANGULATION i pozamieniaj przekątne niewidocznych scianek w poligonach - po prostu spojz na to i pomysl ze tak czy inaczej obiekt ZAWSZE sklada sie z trojkatow normalnie niewidocznych w trybie POLY i tworzonych interaktywnie przez program jesli uzywasz CUT i innych narzedzi. Te trojkaty zobaczysz po wlaczeniu EDIT TRIANGULATION - tam tez mozesz pozamieniac ich uklad, przerysowujac przekatne w przeciwnych kierunkach... A tu masz do pomocy troche o wycinaniu w siatkach: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=9504 pozdro Marek
Napisano 27 Kwiecień 200420 l Autor W związku z tym, że efekty jakie osiągam po wyczerpujących radach są raczej mizerne (choć i tak o niebo lepsze od tego co było wcześniej), postanowiłem zostać artystą cyrkowym (człowiekiem gumą)... :), mimo wszystko dziękuję wszystkim za udzielone rady.
Napisano 27 Kwiecień 200420 l hahaha, swietne poczucie humoru poprawiles mi humor stary dzis :) a tak wogole nie poddawaj sie. jak dalej ci nic nie wyjdzie po 3 latach to mozesz sie zastanawiac pracuj dalej, bo bede cie sprawdzal :)
Napisano 30 Kwiecień 200420 l hm bardzo fajna odpowiedz MareG mialem podobne problemy i juz wiem jak ich unikac ale ma jeszcze takie pytanie wiem ze poziom tego pytania was rozwali jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy editable poly a editable mesh ?? i jaki to ma wplyw na modelowanie tzn. jakie obiekty modelowac w jednym a jakie w drugim