lakimakromedia Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Tak wiec zabrałem sie za tutki i na jednym napotkałem problem. Wszystko szlo pięknie do momentu kiedy autor prezentacji zastosował funkcje grow http://www.b2-net.com/images/stories/hp_medvedje_brdo/tutorial/3part_textures_demo/3part_textures_demo.htm [uwaga sporo się tego ładuje] Za pomocą tej funkcji zaznacza tylko te większe polygony (a później tylko te mniejsze). I tu moje pytanie czy jest mozliwosc "sterowania" powiększeniem obszaru zaznaczenia ? Ponieważ u mnie zaznacza wszystkie poly, a tego nie chce(my). W tutku,... ...a u mnie. PS Zabieram się za naukę maxskryptu, bo nim się na pewno da to zrobić - ale po co się męczyć skoro może istnieć prostsze rozwiązanie i dlatego pytam ;) . PS2 Wczoraj bylem zmęczony i napisałem temat z literówką która całkowicie zmieniała jego znaczenie wiec osunąłem i założyłem ten temat. Kolegów którzy w tamtym odpisali przepraszam :). ed. Tak wiem, że bylo wiadomo ale w wyszukiwarce po wpisaniu glow pokazywałoby temat o grow tak wiec założyłem poprawny ;). Edytowane 27 Grudzień 2009 przez lakimakromedia
sebx Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Wiedziałem że jest błąd w temacie glow za grow.
Ania Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Nie wiem jak to się odbywa w tutoriale, być może te chude z dużymi nie są wcale złączone. Można to zrobić w inny sposób, w Poly Select Modifier pod Edge jest opcja Ring lub Loop, wybierasz ringa lub loopa na tych dużych poligonach, następnie pod Face jest opcja Get Edge Selection, która ci z tego edge ringa robi facy. edit: tyle że nie wiem czy się uda jak masz same trójkąty. Czemu modelujesz trójkątami? 1
lakimakromedia Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 "Droga" została wymodelowana przez inny program i zaimportowana do maxa. Wymodelowanie kilometra takiej drogi jest strasznie żmudną robotą, a gdy mam kilka; kilkanaście kilometrów to to się nie kalkuluje i lepiej zaimportować ją ;). I niestety funkcja którą zaproponowałaś nie działa. Aha i są one połączone ;)
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Spróbuj tym się pozbyc trójkątów : http://www.scriptspot.com/3ds-max/detriangulator Pozdr:)
lakimakromedia Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Nie działa - tzn proces trwał chyba z 5 minut w końcu pokazuje się finished i ... i nic się nic zmieniło ... Ale dzięki za próbę pomocy i ciekawy skrypcik ;) ED Heh za trzecim razem dopiero się ich pozbył - po tym jak zrobiłem próbę na mniejszym obiekcie. Tylko może i sie pozbyłem tych trójkątów - ale w zasadzie nic to nie dało - bo funkcja loop/ring nie działa tj ja chce ... Edytowane 27 Grudzień 2009 przez lakimakromedia
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Ale jak ma działać,chcesz wybrać tylko środkową powierzchnię drogi bez tych wystajacych "krawężników" po bokach?Jeśli tak to po usunięciu trójkątów zrób tak jak Ania pisała,zaznacz edge,użyj loop,trzymając kliknij ikonkę przejścia na polygon sub-object. Edytowane 27 Grudzień 2009 przez mafida 1
lakimakromedia Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) OK udało się z tym przejściem trzymając . OK problem "krawężników tez już rozwiązałem :D. A jak ? > zaznaczone wewnętrzne ukryłem > i można zaznaczyć te mniejsze ;). Choć funkcja grow i tajniki z tutka nie rozwiązane, ale problem zażegnany :). Dzięki wielkie za pomoc Edytowane 27 Grudzień 2009 przez lakimakromedia
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) po usunięciu trójkątów zrób tak jak Ania pisała,zaznacz edge,użyj loop,trzymając kliknij ikonkę przejścia na polygon sub-object. Jak zaznaczysz to co chcesz to +i ---invert selection i masz te małe wybrane. POzdr:) Edit: Choć funkcja grow i tajniki z tutka nie rozwiązane, ale problem zażegnany :). Bo w tutku tak jak Ania juz napisała te "krawężniki" nie są zweldowane ze środkiem drogi i dlatego grow ich nie wybiera:) Edytowane 27 Grudzień 2009 przez mafida
lakimakromedia Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) Właśnie problem w tym ze są [chyba ze nie zauważyłem jak to robi ;)] w tutku nr 2 importuje drogę do maksa - i wcale jej nie rozdziela Tutek nr: 1 - tworzy ją 2 - importuje do maxa 3 - tutek z pierwszego posta - i funkcja grow http://www.b2-net.com/tutorial/15-btb2max-tutorial Edytowane 27 Grudzień 2009 przez lakimakromedia 1
mafida Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Może oddzielił ale nie pokazał...nie chce mi się całego oglądać,w każdym razie grow zawsze działał tak jak u Ciebie a nie jak w tutku...W maxie 2010 są już dodatkowe metody selekcji,select similar,grow loop itp... Pozdr:)
Rekomendowane odpowiedzi