Skocz do zawartości

Bieżnik


astrologos

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Materiał : rubber z Arch & Design nie posiada suwaka specular ;)

 

haslo klucz: help maxa do materialu Arch & Design. Jest naprawde dobry, wraz z przykladami, obrazkami i w ogole :) (Jesli go nie widziales, to jest pod Help > Additional Help)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, powiem tylko, że "przeleciałem" przy okazji wszelkie możliwe opcje w tym rollaucie i wszystko, co kojarzyło mi sie z "jasnością" w dół lub odhaczałem;)

Druga sprawa to exposure controle i inne "czarne magie";)

To mnie drażni w maxie - niby światła photometryczne, niby gotowe materiały a mamy co mamy, pozdro;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i?

Doszedłeś do czegoś?

 

Niestety nie będziemy się domyślać, jaki masz problem, pomagamy tym, którzy sami chcą sobie pomóc.

Widziałem tam na górze trzy osoby, które naprawdę znają się na rzeczy, a Ty ich olewasz - nie dziw sie że ktoś oleje Ciebie.

 

A max to nie M$ Word.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety niby mamy światła fotometryczne, niby materiały - mamy , a co mamy?;)

Kłopoty;) Kiedy max sie uczłowieczy?;)

 

jesli poprzez "uczlowieczy" rozumiesz dostanie "make art button" to raczej nigdy. Max ma taka mase parametrow zebys w kazdym srodowisku produkcyjnym mogl sobie wszystko dostosowac. Dlatego podeslalem ci helpa mental raya, jak go przeczytasz to bedziesz wiedzial co w twojej scenie powoduje niechciane efekty, a nie zmienial ustawienia materialu na slepo.

 

pozdrawiam i powodzenia

 

mkeruj: MS Word ostatnio robi sie coraz bardziej skomplikowany, slyszalem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyyy? Nie wiem, kto tu kogo olał, ale ok. Zadałem przecież klarowne pytanie.

Szczerze, myślę, ze jeśli w maxie ktoś nie podpowie "jak", to jeśli ktoś chce zaoszczędzić na czasie, powinien i pewnie tak zwykle jest - dojść do danego efektu metodą prób i błędów. Chyba, ze pisaliśmy doktoracik z mentala i wiemy, jak i w jakiej kolejności oddziaływują na siebie poszczególne elementy sceny hehe;) Ilu uzytkowników maksa potrafi dać w pełni kompetentną odpowiedź na pytanie:

dlaczego obniżenie m.in. wartości reflectivity w materiale rubber spowodowało /w sytuacji gdy mapa alpha załączona do bumpa zrobiła z czarnej gumy mleko/ przywróciło poprawny wygląd opony w renderze?;) Albo jak się ma reflectivity do specular - bo taka była sugestia? Vide przykład bieżnika.

Jeśli ktoś mi się pyta dlaczego ma spłaszczone rendery, to nie wysyłam go w google, żeby szukał definicji formatów obrazu, tylko mówię mu: pilnuj aby pixel aspect = 1 tu i tu. Ok.

A co do totalnej parametryzacji, to chyba się zgodzimy - zaznaczam, ze nie jestem specem od maxa /uczniak jestem i mam tylko pytania/ to chyba się zgodzimy, ze wprowadzenie świateł parametrycznych, materiałów, czy presetów jest właśnie próbą "uczłowieczenia".

Tak to widzę, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności