Napisano 4 Styczeń 201015 l http://img13.imageshack.us/i/bienik.jpg/ Hello:) Mam pytanie: dlaczego nie renderuje mi tego bieżnika na czarno? W materiałach, jak widać bieżnik jest czarny. pozdro
Napisano 4 Styczeń 201015 l Przecież w materiałach też nie jest czarny. Jest szary w miejscach gdzie pada światło, i dokładnie w ten sposób się renderuje, tyle że światło skąd inąd. Może masz zbyt ciemny monitor.
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Sorry, ale bok opony jest czarny...;) Może ktoś wie dlaczego po dodaniu bumpa /alpha/ tak rozjaśnia materiał w renderze? pozdro
Napisano 4 Styczeń 201015 l Materiał : rubber z Arch & Design nie posiada suwaka specular ;) haslo klucz: help maxa do materialu Arch & Design. Jest naprawde dobry, wraz z przykladami, obrazkami i w ogole :) (Jesli go nie widziales, to jest pod Help > Additional Help)
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Myślałem, że forum jest po to aby sobie pomagać. Jeśli jest tu ktoś, kto wie więcej o teksturowaniu, niż to gdzie jest help w menu Maxa to z góry dziękuję. pozdro
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Jest ok. Sam sobie wyjaśniłem sprawę, bez helpa maxa Jeśli komuś to w przyszłości pomoże to super: W Reflection -> reflectivity o,5 i suwak w czerń. http://img684.imageshack.us/i/opo.jpg/ pozdro
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Racja, powiem tylko, że "przeleciałem" przy okazji wszelkie możliwe opcje w tym rollaucie i wszystko, co kojarzyło mi sie z "jasnością" w dół lub odhaczałem;) Druga sprawa to exposure controle i inne "czarne magie";) To mnie drażni w maxie - niby światła photometryczne, niby gotowe materiały a mamy co mamy, pozdro;)
Napisano 4 Styczeń 201015 l Autor Niestety niby mamy światła fotometryczne, niby materiały - mamy , a co mamy?;) Kłopoty;) Kiedy max sie uczłowieczy?;)
Napisano 5 Styczeń 201015 l No i? Doszedłeś do czegoś? Niestety nie będziemy się domyślać, jaki masz problem, pomagamy tym, którzy sami chcą sobie pomóc. Widziałem tam na górze trzy osoby, które naprawdę znają się na rzeczy, a Ty ich olewasz - nie dziw sie że ktoś oleje Ciebie. A max to nie M$ Word.
Napisano 5 Styczeń 201015 l Niestety niby mamy światła fotometryczne, niby materiały - mamy , a co mamy?;) Kłopoty;) Kiedy max sie uczłowieczy?;) jesli poprzez "uczlowieczy" rozumiesz dostanie "make art button" to raczej nigdy. Max ma taka mase parametrow zebys w kazdym srodowisku produkcyjnym mogl sobie wszystko dostosowac. Dlatego podeslalem ci helpa mental raya, jak go przeczytasz to bedziesz wiedzial co w twojej scenie powoduje niechciane efekty, a nie zmienial ustawienia materialu na slepo. pozdrawiam i powodzenia mkeruj: MS Word ostatnio robi sie coraz bardziej skomplikowany, slyszalem ;)
Napisano 5 Styczeń 201015 l Autor Yyyy? Nie wiem, kto tu kogo olał, ale ok. Zadałem przecież klarowne pytanie. Szczerze, myślę, ze jeśli w maxie ktoś nie podpowie "jak", to jeśli ktoś chce zaoszczędzić na czasie, powinien i pewnie tak zwykle jest - dojść do danego efektu metodą prób i błędów. Chyba, ze pisaliśmy doktoracik z mentala i wiemy, jak i w jakiej kolejności oddziaływują na siebie poszczególne elementy sceny hehe;) Ilu uzytkowników maksa potrafi dać w pełni kompetentną odpowiedź na pytanie: dlaczego obniżenie m.in. wartości reflectivity w materiale rubber spowodowało /w sytuacji gdy mapa alpha załączona do bumpa zrobiła z czarnej gumy mleko/ przywróciło poprawny wygląd opony w renderze?;) Albo jak się ma reflectivity do specular - bo taka była sugestia? Vide przykład bieżnika. Jeśli ktoś mi się pyta dlaczego ma spłaszczone rendery, to nie wysyłam go w google, żeby szukał definicji formatów obrazu, tylko mówię mu: pilnuj aby pixel aspect = 1 tu i tu. Ok. A co do totalnej parametryzacji, to chyba się zgodzimy - zaznaczam, ze nie jestem specem od maxa /uczniak jestem i mam tylko pytania/ to chyba się zgodzimy, ze wprowadzenie świateł parametrycznych, materiałów, czy presetów jest właśnie próbą "uczłowieczenia". Tak to widzę, pozdro
Napisano 9 Styczeń 201015 l W ogole poznales znaczenie reflectivity i specular czy tylko krzyczysz tak bo ktos zamiast podac na tacy nakierowal cie? I co bedzie z kolejnym problemem, gdy to auto wrzucisz w jakies otoczenie hdri?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto