Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przecież w materiałach też nie jest czarny. Jest szary w miejscach gdzie pada światło, i dokładnie w ten sposób się renderuje, tyle że światło skąd inąd.

Może masz zbyt ciemny monitor.

Napisano
  • Autor

Sorry, ale bok opony jest czarny...;)

Może ktoś wie dlaczego po dodaniu bumpa /alpha/ tak rozjaśnia materiał w renderze?

 

 

pozdro

Napisano
Materiał : rubber z Arch & Design nie posiada suwaka specular ;)

 

haslo klucz: help maxa do materialu Arch & Design. Jest naprawde dobry, wraz z przykladami, obrazkami i w ogole :) (Jesli go nie widziales, to jest pod Help > Additional Help)

Napisano
  • Autor

Myślałem, że forum jest po to aby sobie pomagać.

Jeśli jest tu ktoś, kto wie więcej o teksturowaniu, niż to gdzie jest help w menu Maxa to z góry dziękuję.

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Racja, powiem tylko, że "przeleciałem" przy okazji wszelkie możliwe opcje w tym rollaucie i wszystko, co kojarzyło mi sie z "jasnością" w dół lub odhaczałem;)

Druga sprawa to exposure controle i inne "czarne magie";)

To mnie drażni w maxie - niby światła photometryczne, niby gotowe materiały a mamy co mamy, pozdro;)

Napisano
  • Autor

Niestety niby mamy światła fotometryczne, niby materiały - mamy , a co mamy?;)

Kłopoty;) Kiedy max sie uczłowieczy?;)

Napisano

No i?

Doszedłeś do czegoś?

 

Niestety nie będziemy się domyślać, jaki masz problem, pomagamy tym, którzy sami chcą sobie pomóc.

Widziałem tam na górze trzy osoby, które naprawdę znają się na rzeczy, a Ty ich olewasz - nie dziw sie że ktoś oleje Ciebie.

 

A max to nie M$ Word.

Napisano
Niestety niby mamy światła fotometryczne, niby materiały - mamy , a co mamy?;)

Kłopoty;) Kiedy max sie uczłowieczy?;)

 

jesli poprzez "uczlowieczy" rozumiesz dostanie "make art button" to raczej nigdy. Max ma taka mase parametrow zebys w kazdym srodowisku produkcyjnym mogl sobie wszystko dostosowac. Dlatego podeslalem ci helpa mental raya, jak go przeczytasz to bedziesz wiedzial co w twojej scenie powoduje niechciane efekty, a nie zmienial ustawienia materialu na slepo.

 

pozdrawiam i powodzenia

 

mkeruj: MS Word ostatnio robi sie coraz bardziej skomplikowany, slyszalem ;)

Napisano
  • Autor

Yyyy? Nie wiem, kto tu kogo olał, ale ok. Zadałem przecież klarowne pytanie.

Szczerze, myślę, ze jeśli w maxie ktoś nie podpowie "jak", to jeśli ktoś chce zaoszczędzić na czasie, powinien i pewnie tak zwykle jest - dojść do danego efektu metodą prób i błędów. Chyba, ze pisaliśmy doktoracik z mentala i wiemy, jak i w jakiej kolejności oddziaływują na siebie poszczególne elementy sceny hehe;) Ilu uzytkowników maksa potrafi dać w pełni kompetentną odpowiedź na pytanie:

dlaczego obniżenie m.in. wartości reflectivity w materiale rubber spowodowało /w sytuacji gdy mapa alpha załączona do bumpa zrobiła z czarnej gumy mleko/ przywróciło poprawny wygląd opony w renderze?;) Albo jak się ma reflectivity do specular - bo taka była sugestia? Vide przykład bieżnika.

Jeśli ktoś mi się pyta dlaczego ma spłaszczone rendery, to nie wysyłam go w google, żeby szukał definicji formatów obrazu, tylko mówię mu: pilnuj aby pixel aspect = 1 tu i tu. Ok.

A co do totalnej parametryzacji, to chyba się zgodzimy - zaznaczam, ze nie jestem specem od maxa /uczniak jestem i mam tylko pytania/ to chyba się zgodzimy, ze wprowadzenie świateł parametrycznych, materiałów, czy presetów jest właśnie próbą "uczłowieczenia".

Tak to widzę, pozdro

Napisano

W ogole poznales znaczenie reflectivity i specular czy tylko krzyczysz tak bo ktos zamiast podac na tacy nakierowal cie? I co bedzie z kolejnym problemem, gdy to auto wrzucisz w jakies otoczenie hdri?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności