Napisano 4 Styczeń 201015 l Witam. Mam problem z uzyskaniem efektu zimnych ogni. Jak do tej pory korzystałem z systemu cząsteczek PArray połączonego z polem Gravity. Nałożyłem materiał, który w zamyśle ma się żarzyć i świecić a w PArray korzystam ze Spawn Trails, by za "iskrami" tworzyły się takie jakby smugi. Efekt jest na razie marny: Czy mógłby ktoś doradzić, jak uzyskać takie prawdziwe zimne ognie, które rozrzucają podłużne iskry a nie kropki / kulki, widoczne na obrazku? Jestem zmuszony renderować w Scanline.
Napisano 4 Styczeń 201015 l http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&q=particle+flow+fireworks http://www.3d-palace.com/forum/written-tutorials/5298-tutorial-max-particle-fireworks-shapes-using-pflow.html
Napisano 4 Styczeń 201015 l Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated.
Napisano 4 Styczeń 201015 l Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated. Dziękuję za pomysł, jednak docelowo ma to być animacja i obrazki iskier nałożone na cząsteczki nie będą wyglądać dobrze. Z motion blurem próbowałem eksperymentować, jednak udało mi się tylko rozmyć cząsteczki zwykłym blurem i też nie wyglądało to tak jak powinno. Czy da się jakoś dodać efekt motion blur do samych cząsteczek (jakoś względem warstwy, id materiału, obiektu, itp.), by rozmazywały się tylko one? Chodzi mi tylko o uzyskanie smug za iskrami :/
Napisano 4 Styczeń 201015 l Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;)
Napisano 11 Styczeń 201015 l Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;) Dziękuje Wam za zainteresowanie tematem. Hynol, jeśli potrzebowałbyś plik z maxa, to bardzo chętnie wyślę do testów. To co do tej pory uzyskałem zamieściłem poniżej: scena rzeczywista (tak, wszystkie animacje są częścią porównania realizmu w Maxie i Blenderze): scena stworzona w Maxie (kadr z filmu): scena stworzona w Blenderze (kadr z filmu): W dalszym ciągu efekt zimnego ognia w Maxie nie wygląda tak jak powinien - korzystając z Motion Blura, Max nie wyświetla mi włosów na poduszce do igieł, chociaż cząsteczki nieco rozmywa (dzięki czemu wyglądają trochę lepiej). Za dalsze pomysły będę wdzięczny :]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto