Jump to content
Sign in to follow this  
GrzesiekK

Efekt zimnych ogni i system cząsteczek.

Recommended Posts

Witam.

 

Mam problem z uzyskaniem efektu zimnych ogni. Jak do tej pory korzystałem z systemu cząsteczek PArray połączonego z polem Gravity. Nałożyłem materiał, który w zamyśle ma się żarzyć i świecić a w PArray korzystam ze Spawn Trails, by za "iskrami" tworzyły się takie jakby smugi.

 

Efekt jest na razie marny:

scena3dmax.th.jpg

 

Czy mógłby ktoś doradzić, jak uzyskać takie prawdziwe zimne ognie, które rozrzucają podłużne iskry a nie kropki / kulki, widoczne na obrazku? Jestem zmuszony renderować w Scanline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated.

 

Dziękuję za pomysł, jednak docelowo ma to być animacja i obrazki iskier nałożone na cząsteczki nie będą wyglądać dobrze.

 

Z motion blurem próbowałem eksperymentować, jednak udało mi się tylko rozmyć cząsteczki zwykłym blurem i też nie wyglądało to tak jak powinno.

 

Czy da się jakoś dodać efekt motion blur do samych cząsteczek (jakoś względem warstwy, id materiału, obiektu, itp.), by rozmazywały się tylko one?

 

Chodzi mi tylko o uzyskanie smug za iskrami :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;)

 

Dziękuje Wam za zainteresowanie tematem.

Hynol, jeśli potrzebowałbyś plik z maxa, to bardzo chętnie wyślę do testów.

To co do tej pory uzyskałem zamieściłem poniżej:

 

scena rzeczywista (tak, wszystkie animacje są częścią porównania realizmu w Maxie i Blenderze):

kadrv.th.jpg

 

 

scena stworzona w Maxie (kadr z filmu):

maxn.th.jpg

 

scena stworzona w Blenderze (kadr z filmu):

blenderf.th.jpg

 

W dalszym ciągu efekt zimnego ognia w Maxie nie wygląda tak jak powinien - korzystając z Motion Blura, Max nie wyświetla mi włosów na poduszce do igieł, chociaż cząsteczki nieco rozmywa (dzięki czemu wyglądają trochę lepiej).

 

Za dalsze pomysły będę wdzięczny :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy