Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Mam problem z uzyskaniem efektu zimnych ogni. Jak do tej pory korzystałem z systemu cząsteczek PArray połączonego z polem Gravity. Nałożyłem materiał, który w zamyśle ma się żarzyć i świecić a w PArray korzystam ze Spawn Trails, by za "iskrami" tworzyły się takie jakby smugi.

 

Efekt jest na razie marny:

scena3dmax.th.jpg

 

Czy mógłby ktoś doradzić, jak uzyskać takie prawdziwe zimne ognie, które rozrzucają podłużne iskry a nie kropki / kulki, widoczne na obrazku? Jestem zmuszony renderować w Scanline.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated.

Napisano
Przygotuj sobie bitmapkę z iskrą i ustaw żeby jako geometry pertikle leciały Ci poligony ustawione jako faceing to camera. Materiał możesz ustawić na additive albo self iluminated.

 

Dziękuję za pomysł, jednak docelowo ma to być animacja i obrazki iskier nałożone na cząsteczki nie będą wyglądać dobrze.

 

Z motion blurem próbowałem eksperymentować, jednak udało mi się tylko rozmyć cząsteczki zwykłym blurem i też nie wyglądało to tak jak powinno.

 

Czy da się jakoś dodać efekt motion blur do samych cząsteczek (jakoś względem warstwy, id materiału, obiektu, itp.), by rozmazywały się tylko one?

 

Chodzi mi tylko o uzyskanie smug za iskrami :/

Napisano

Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;)

Napisano
Polemizowałbym czy nie będą wyglądać dobrze, bo właśnie w ten sposób robi się animację najczęściej. Jeżeli dodatkowo w materiale dasz modyfikację jasności iskry na jakiejś procedurze i zamiast statycznej bitmapy użyjesz sekwencji animowanej (wielkość, jasność) to zapewniam że efekt będzie super. Zresztą mogę zrobić test bo temat mnie zaciekawił ;)

 

Dziękuje Wam za zainteresowanie tematem.

Hynol, jeśli potrzebowałbyś plik z maxa, to bardzo chętnie wyślę do testów.

To co do tej pory uzyskałem zamieściłem poniżej:

 

scena rzeczywista (tak, wszystkie animacje są częścią porównania realizmu w Maxie i Blenderze):

kadrv.th.jpg

 

 

scena stworzona w Maxie (kadr z filmu):

maxn.th.jpg

 

scena stworzona w Blenderze (kadr z filmu):

blenderf.th.jpg

 

W dalszym ciągu efekt zimnego ognia w Maxie nie wygląda tak jak powinien - korzystając z Motion Blura, Max nie wyświetla mi włosów na poduszce do igieł, chociaż cząsteczki nieco rozmywa (dzięki czemu wyglądają trochę lepiej).

 

Za dalsze pomysły będę wdzięczny :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.