Gość radian Napisano 5 Styczeń 2010 Share Napisano 5 Styczeń 2010 Hej! Jestem tutaj zupełnie nowy. Niedługo muszę zmierzyć się z pracą mgr. Jej temat to "zamodelowanie robota przemysłowego w środowisku grafiki 3d..." Dokładnie roboty są trzy. Są to podstawowe roboty przemysłowe, składające się z par obrotowych i przesuwnych. Chodzi o to żeby pokazać dokładnie proste i odwrotne zadanie kinematyki na wybranych robotach. Zupełnie nie wiem w czym najwygodniej jest napisać samą grafikę. Wcześniej na uczelni miałem styczność z opengl. Macie jakieś rady? Od czego zacząć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lechoo Napisano 5 Styczeń 2010 Share Napisano 5 Styczeń 2010 Srodowisko do grafiki 3d to dosc ogolne sformulowanie. Mysle ze mozesz to zrobic w maxie, xsi lub majce. Odpada ci wtedy koniecznosc generowania modeli, oswietlenia i tekstur. Mozesz skupic sie na samych algorytmach kinematyki. Jesli musisz pisac tez sam "engine" do wyswietlania grafiki proponuje opengl, na poczatku jest troszke prostszy niz directx. Alternatywnie mozesz skorzystac z jakiegos srodowiska typu virtools. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Creator Napisano 7 Styczeń 2010 Share Napisano 7 Styczeń 2010 Albo w Blenderze, tylko wtedy w Pythonie musiał byś pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość radian Napisano 10 Styczeń 2010 Share Napisano 10 Styczeń 2010 Dzięki za pomoc Robot na pewno byłoby najwygodniej zamodelować. Tutaj muszę przyznać, nigdy tego nie robiłem. Nie wiem na jakie narzędzia zdecydować się. Może Blender będzie najlepszym rozwiązaniem bo jest free, czy może w Maxie jest łatwiej? Niestety decyzję o wyborze muszę podjąć praktycznie już teraz. Na uczelni oczekują już propozycji rozwiązania ode mnie. Model byłby wyeksportowany i następnie ożywiony za pomocą XNA, w c#. Czy to dobre połączenie? Co o tym myślicie? Muszę znaleźć w miarę rozsądne rozwiązanie, które da relatywnie dobre efekty w stosunku do poświęconego czasu, którego jest coraz mniej...;/ Zatem skąd najprościej wyeksportować model i dodać do projektu w XNA? Macie jakieś doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cug Napisano 23 Styczeń 2010 Share Napisano 23 Styczeń 2010 Jesli chodzi o soft 3d moze warto tez rzucic okiem na microstation+generative components lub rhino+grasshopper. Obie pary programow staraja sie laczyc w sobie soft 3d CAD i srodowisko programistyczne. BTW: jak bym mial wybierac miedzy maxem i blenderem, bez zastanawiania sie wzial bym maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freon Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Nie wiem do końca jaki jest cel tego "zamodelowania". Jeśli chcesz analizować otoczenie robota - jego zasięgi, ewentualne kolizje, mierzyć prędkość poruszania się pomiędzy zadanymi lokalizacjami i na koniec wypuścić opis ruchu dla prawdziwej maszyny to spróbuj: http://www.robotworks-eu.com/ Jeśli chcesz tylko porobić modele i renderingi to wystarczy dowolny program do animacji 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się