Jump to content

freon

Members
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About freon

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    wawa
  1. Szukam rysownika, który wykona realistyczne tła do filmu fabularnego. Prace nie muszą bazować wyłącznie na geście, mogą być w części przetworzeniem fotografii, ewentualnie wspomożone 3D. Konieczy wysoki stopień oddania realizmu sceny - to nie jest zlecenie dla osób które startują! Projekt już się toczy, ważna jest dyspozycyjność w ciągu najbliższego miesiąca. kontakt: [email protected]
  2. Nie wiem do końca jaki jest cel tego "zamodelowania". Jeśli chcesz analizować otoczenie robota - jego zasięgi, ewentualne kolizje, mierzyć prędkość poruszania się pomiędzy zadanymi lokalizacjami i na koniec wypuścić opis ruchu dla prawdziwej maszyny to spróbuj: http://www.robotworks-eu.com/ Jeśli chcesz tylko porobić modele i renderingi to wystarczy dowolny program do animacji 3D.
  3. A ja się odłączę. Ja cenię sobie nurt dziecięcy w twórczości kol. Morbida.
  4. freon

    boujou & maya

    To jest zaszłość jeszcze z czasów Aliasa: nazwapliku.numerklatki bez rozszerzenia.
  5. grzesiekj - napiszcie coś o używaniu tego canona - jak się sprawuje w cieniach - co z szumami, korygowaliście barwnie materiał z niego? Niby jest o tym trochę w sieci ale zawsze lepsze wieści z pierwszej ręki :)
  6. Oni reklamują ten grip - pewnie na tej zasadzie mogą go używać. Zwróciliście uwagę na obiektyw nikona? To znaczy że w ogóle rezygnują z automatyki - przesłona jest ustawiana ręcznie.
  7. Panowie z The Foundry także borykają się z "rolling shutter" które rozwala tracking 3D w kamerach cyfrowych: http://www.thefoundry.co.uk/pkg_overview.aspx?ui=A757DC23-E017-41FF-983A-4E134721DDF6
  8. Beny, czytaj ze zrozumieniem! Niczego takiego nie doradzam, piszę natomiast: Nie wygląda żebyś miał za sobą spory kontakt z RED'em... Poczytaj sobie: http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/ - nie pisałbym o tym w kontekście RED'a gdybym sam się z tym nie zetknął.
  9. Nie kręć na RED'zie, ani na żadnej innej kamerze wideo co do której nie jesteś pewien że wyzwala/rejestruje całą matrycę CCD w jednym momencie. Inaczej masz w obrębie jednej klatki przesunięcie w ruchu 3D kamery pomiędzy zarejestrowaniem pierwszego i ostatniego piksela. Piksele zapisywane są rzędami,po kolei, przez czas zapisu pojedynczej klatki, czyli pomiędzy pierwszym a ostatnim zapisanym pikselem masz zmianę perspektywy widzianej przez obiektyw. To oznacza zrypaną geometrię w obrazku do trackingu 3D. Parę projektów na tym się posypało - powstały na zajechanych ludziach :( Oczywiście piszę tutaj o użyciu kamery w ruchu - nie o statycznych ujęciach :) RED powinien się sprawdzić przy nagrywaniu na szybszym klatkarzu, ale wtedy ogniskowa obiektywu*2, a czas konwersji (ilość) materiału razy krotność przyśpieszenia klatkarzu. Nie usuwaj przeplotu - obraz będzie miał "ducha" lub rozmycie. Nie istnieje sprawny system niewidocznego "sklejania" fieldów w ostry obraz który będzie się precyzyjnie track'ował. Rozłóż półpola tak jak to zrobiło boujou - tracking będzie stabilniejszy. Po trackingu możesz sobie zrobić z obrazkiem co ci się podoba - na przykład zretime'ować z użyciem optical flow. Będzie "ładnie" dla widza ale nie dla boujou.
  10. freon

    Renderfarma how to?

    Pewnie, wolę oglądać :) Ja to ogólnie preferuję shell'a, render -rd "\\\\Vault\\work\\Telefony\\images" -s 2 -e 180 -b 2 "\\\\Vault\\work\\Telefony\\scenes\\telefony.mb" Musisz sobie tylko podzielić w pamięci ilość klatek przez n kompów i puszczasz rendering co n -tą klatkę. Ścieżki oczywiście globalne. Zakładam oczywiście, że nie będąc adminem poodpalasz to co chcesz :)
  11. freon

    Renderfarma how to?

    Szafką IKEA... http://helmer.sfe.se/ albo na gpu wg słów fajnego doktora :)
  12. Organizatorzy rozsyłali info już dawno temu, ale tylko do instytucji. Festiwal jest młody i organizatorzy nie bardzo chyba wyczuli kto jest potencjalnym odbiorcą i gdzie go szukać.
  13. Szukamy ludzi chętnych do współpracy. Chodzi nam o doświadczone osoby, chcące uczestniczyć w postprodukcji filmów reklamowych i tworzeniu efektów do filmów fabularnych. Jeśli pracujesz z pakietem Maya lub 3Dmax lub posiadasz którąś z poniższych umiejętności: renderujesz w MentalRay'u, piszesz skrypty w Mel'u, programujesz C++, Maya API, Win API zajmujesz się trackingiem 3D, animujesz postacie, dłonie, twarze, malujesz tekstury, oświetlasz sceny i obiekty, zajmujesz się symulacją cząstek i płynów, particl'ami, wykonujesz fotomontaże, potrafisz uchwycić ruch szkicując, tworzysz tła i projektujesz postaci, składasz kompozycje w Digital Fusion, Shake lub AfterEffect, interesujesz się Motion Design, Zaawansowane doświadczenie w którejś z powyższych dziedzin będzie atutem. Osoby mniej doświadczone, ale posiadające chęć do nauki i ciekawość świata, będą również mile widziane. Prosimy o przesłanie CV i przykładów prac na adres: [email protected] www.orkafilm.com.pl Prosimy nie dzwonić. Skontaktujemy się z wybranymi osobami.
  14. Zapraszamy do współpracy: Osoby znające pakiet Maya, lub pracujące na 3D Max bądź XSI, lub animujące 2D na Digital Fusion, lub składające kompozycje na Shake'u, lub używajace Affter Effect'a, a także rysowników animacji klasycznej. Portfolio z przykładami prac oraz CV prosimy przesyłać na adres: [email protected]
  15. Nikon Coolpix 4500 sam z siebie nie zapisuje do formatu RAW. Jest natomiast modyfikacja jego firmware'u, której notabene używam, która to umożliwia. Obraz jest wtedy zapisywany w dwu plikach: osiem bitów i reszta do dwunastu bitów. Po wgraniu plików do PC obydwie części scala się do formatu DNG lub NEF. Pracując w ten sposób, można zrobić pełne HDRI kożystając z trzech zdjęć RAW. Zamykam temat. Komplet został sprzedany.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy