Napisano 6 Styczeń 201015 l Witam. Dopiero zaczynam z renderami i napotkałem na problem, którego nie jestem w stanie obejść. Tworzę materiał, na diffuse wrzucam jpga kolorowego, na bump - czarnobiałego, przygotowanego w ps. Kiedy przypisuje materiał do elementu i robię render nie widać tych map na elementach do których zostały przypisane. Renderują się gładkie jednokolorowe powierzchnie... Starałem się znaleźć coś na forum, ale niestety nie mam zbyt dużo czasu na ten render, dlatego założyłem nowy wątek. Używam 3ds Max Design 2009 x64 i VRay'a DEMO 1.50. SP2. Jeżeli możecie mi coś podopwiedzieć, będę wdzięczny. Pozdrawiam, Piotrek.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Użyłem tego modyfikatora, ale niestety nic mi to nie dało. W dalszym ciągu renderują się gładkie powierzchni bez tekstury. Przyjmują jedynie tę samą barwę co tekstura. Na pewno trzeba je zmapować przed renderowaniem? Może przed nadawaniem materiału? Popróbuje jeszcze, ale jeżeli macie jakieś pomysły to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Sprawdź jeszcze czy nie masz pozaznaczanych opcji "Real World Scale" w modyfikatorze i w materiale.
Napisano 6 Styczeń 201015 l Może wrzuć screena z ustawieniami materiału. edit. Może użyłeś niekompatybilnego materiału. Edytowane 6 Styczeń 201015 l przez pecet
Napisano 6 Styczeń 201015 l A masz w global settings zaznaczonego ptaszka przy maps? Wyświetla Ci tekstury na modelu?
Napisano 6 Styczeń 201015 l Autor Zakombinowałem troche z ustawieniami tekstur, tak jak pisał arev, pokręciłem tailingiem do góry i do dołu i się udało. Wcześniej tekstury nie były widoczne na modelu w widoku perspektywy, jedynie elementy "dziedziczyły" kolor od tekstury. Po kombinacjach pojawiły się i na modelu. Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Piotrek
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto