Skocz do zawartości

Pojazd 3d: Ural 4320


KubaW.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

To moja pierwsza praca zamieszczona w galerii, więc mam lekką tremę:) Zrobione w maxie, teksturki malowane w Gimpie w oparciu o skany atramentowych kleksów.

 

Mimo szczegółowych instrukcji jak zamieszczać posty nie jestem pewien, czy wszystko zrobiłem dobrze... Na wszelki wypadek z góry przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model ok z tego co widzę, ale rendering słaby. Może po kolei uwagi:

 

1) To że masz domyślnie rozdzielczość 4:3 w maxie, nie zanczy że musisz tak renderować. Kadr masz ściśnięty po bokach i rozjechany w pionie. Można by dać kamerę troszkę bardziej od frontu.

2) Kolor tła mnie nie pasuje kompletnie. No i jeszcze ta boleśnie widoczna granica plane'a.

3) Materiały i światło - niby są a wygląda jakby ich nie było. Takie oświetlenie od góry jest czasem fajne gdy cała scena jest skąpana w mroku i nie ma za dużo światła z enviromentu. Tutaj nie wyszło dobrze. Radziłbym raczej zobaczyć jak sie oświetla studio area lightami. Materiały jakieś dziwne. Niby mają odbicia ale nie jest to widoczne. Lakier ładnie wygląda gdy ma co odbijać.

4) Tekstura - nie widać jej dobrze, ale chyba nie jest trafiona. Jeżeli to kamuflaż to nie wygląda dobrze. Czasem lepiej zostawić jeden kolor niż paćkać na siłę.

 

No i renderować, renderować. Modelowanie jest proste jak sikanie, schody zaczynają się przy renderingu ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hynol, co do punktu 1 i 2 nie sposób się nie zgodzić, co do 3 to tam nie ma żadnych odbić bo być nie może - po pierwsze wojskowy sprzęt nie odbija :) a po drugie to nie maskowanie tylko pustynny kurz, więc tym bardziej nie odbija:) Z teksturą była ciężka bitwa, bo model nie składa się z jednego obiektu, właściwie każda blacha to osobny obiekt i osobna tekstura. Mogłem to wszystko połączyć w jeden obiekt i zmapować jedną teksturą, ale taka refleksja przyszła nieco zbyt późno. A co do renderu to słowo skauta, że jak będę mieć wolną chwilę to popróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie odbija? Ja sam jako modelarz maluję sprzęt wojskowy farbą matową, ale problem jest taki że w rzeczywistości takie farby używa się niezwykle rzadko i są to najczęściej lakiery półmatowe. Ale to wozy bojowe i czołgi. Ciężarówki maluje się lakierami o dość mocnym połysku. Może nie takimi jak samochody osobowe, ale jednak:

Ural_4320-31_Truck_IDELF_2006_ArmyRecognition_01.JPG

 

ural%204320.jpg

 

Widać to szczególnie na załamaniach błotników i osłonie chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności