Ninja Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Witam. Jaki jest najlepszy sposób na robienie dziur w modelu? Ja korzystam z "CTRL" + "R" i później wywalam tego face-a, ale to przysparza dużo problemów. Chodzi mi o dziury na okna, światła itp. PS. Drugie pytanie: Jak mam dziurę na okno, to jak najlepiej zrobić grubsze jej krawędzie, ponieważ ja robię z boku plane, a później wytłaczam i to jest bardzo chude, więc chciałbym te ścianki trochę pogrubić.
mandragora Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 Skrypt Solidify albo extrudowanie ścianek; z tym robieniem dziur to dziwna sprawa ale musisz dobrze przemyśleć jak siatka ma wyglądać by potem przypału nie było podczas subsurfu
Ninja Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Napisano 12 Styczeń 2010 Właśnie sprawia problemy z subsurfem. A ten skrypt soldify na czym polega?
mandragora Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 skrypt polega na nadaniu grubośći ściankom zgodnie z kierunkiem normalnych, jak modelujesz dziury trzymaj się czworokątów a omijaj jak najbardziej trójkąty
Ninja Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Napisano 12 Styczeń 2010 Ok, dzięki za pomoc. A co do wycinania, to istnieje inny sposób?
mandragora Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 (edytowane) boolean, ale trzeba z nim uważać bo potrafi nieźle namieszać. Mini tutek mogę zrobić jak chcesz, zresztą i tak zrobię by ktoś więcej sie nie pytał Edytowane 12 Styczeń 2010 przez mandragora
mandragora Napisano 12 Styczeń 2010 Napisano 12 Styczeń 2010 (edytowane) 1. robisz cylinder w tym przypadku z podziałem 32 i wybierasz interesujące cię miejsce i dajesz Shift + V i wybierasz top. Dzielisz wtedy tyle razy aby wyszły ci równe kwadraty, przydaje się wtedy dodanie plane z odpowiednim podziałem by widzieć czy równo dzielisz cylinder. 2. Zaznaczasz plane prócz tego pośrodku i dajesz klife z wyborem midpoints by wmiarę ładnie ci to podzielił; nadal jesteś w tym samym widoku i dodajesz circle też o dalej liczbie krawędzi, tutaj 12; zaznaczasz boczny rząd plane i znów wybierasz Shift + V top i dopasowujesz verteksy do circle, w ten sam sposób postępujesz pośrodku i z prawej strony. 3. To mamy już wszystko gotowe wystarczy usunąć plane w srodku i ekstrudować z kierunkiem normalnych warto wtedy przejść na orientację normal ponieważ przez całą pracę byliśmy w orientacji View. 4. Dajemy jeszcze blisko dodatkowy podział i subsurf i mamy gotowe. Edytowane 12 Styczeń 2010 przez mandragora 1
Ninja Napisano 12 Styczeń 2010 Autor Napisano 12 Styczeń 2010 Dzięki wielkie za pomoc. Temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się