Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Jaki jest najlepszy sposób na robienie dziur w modelu? Ja korzystam z "CTRL" + "R" i później wywalam tego face-a, ale to przysparza dużo problemów. Chodzi mi o dziury na okna, światła itp.

 

PS. Drugie pytanie:

Jak mam dziurę na okno, to jak najlepiej zrobić grubsze jej krawędzie, ponieważ ja robię z boku plane, a później wytłaczam i to jest bardzo chude, więc chciałbym te ścianki trochę pogrubić.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skrypt Solidify albo extrudowanie ścianek; z tym robieniem dziur to dziwna sprawa ale musisz dobrze przemyśleć jak siatka ma wyglądać by potem przypału nie było podczas subsurfu

Napisano
  • Autor

Właśnie sprawia problemy z subsurfem. A ten skrypt soldify na czym polega?

Napisano

skrypt polega na nadaniu grubośći ściankom zgodnie z kierunkiem normalnych, jak modelujesz dziury trzymaj się czworokątów a omijaj jak najbardziej trójkąty

Napisano
  • Autor

Ok, dzięki za pomoc. A co do wycinania, to istnieje inny sposób?

Napisano

boolean, ale trzeba z nim uważać bo potrafi nieźle namieszać. Mini tutek mogę zrobić jak chcesz, zresztą i tak zrobię by ktoś więcej sie nie pytał

Edytowane przez mandragora

Napisano

1. robisz cylinder w tym przypadku z podziałem 32 i wybierasz interesujące cię miejsce i dajesz Shift + V i wybierasz top. Dzielisz wtedy tyle razy aby wyszły ci równe kwadraty, przydaje się wtedy dodanie plane z odpowiednim podziałem by widzieć czy równo dzielisz cylinder.

2. Zaznaczasz plane prócz tego pośrodku i dajesz klife z wyborem midpoints by wmiarę ładnie ci to podzielił; nadal jesteś w tym samym widoku i dodajesz circle też o dalej liczbie krawędzi, tutaj 12; zaznaczasz boczny rząd plane i znów wybierasz Shift + V top i dopasowujesz verteksy do circle, w ten sam sposób postępujesz pośrodku i z prawej strony.

3. To mamy już wszystko gotowe wystarczy usunąć plane w srodku i ekstrudować z kierunkiem normalnych warto wtedy przejść na orientację normal ponieważ przez całą pracę byliśmy w orientacji View.

4. Dajemy jeszcze blisko dodatkowy podział i subsurf i mamy gotowe.

Edytowane przez mandragora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności