Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. Jaki jest najlepszy sposób na robienie dziur w modelu? Ja korzystam z "CTRL" + "R" i później wywalam tego face-a, ale to przysparza dużo problemów. Chodzi mi o dziury na okna, światła itp.

 

PS. Drugie pytanie:

Jak mam dziurę na okno, to jak najlepiej zrobić grubsze jej krawędzie, ponieważ ja robię z boku plane, a później wytłaczam i to jest bardzo chude, więc chciałbym te ścianki trochę pogrubić.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Skrypt Solidify albo extrudowanie ścianek; z tym robieniem dziur to dziwna sprawa ale musisz dobrze przemyśleć jak siatka ma wyglądać by potem przypału nie było podczas subsurfu

Napisano
  • Autor

Właśnie sprawia problemy z subsurfem. A ten skrypt soldify na czym polega?

Napisano

skrypt polega na nadaniu grubośći ściankom zgodnie z kierunkiem normalnych, jak modelujesz dziury trzymaj się czworokątów a omijaj jak najbardziej trójkąty

Napisano
  • Autor

Ok, dzięki za pomoc. A co do wycinania, to istnieje inny sposób?

Napisano

boolean, ale trzeba z nim uważać bo potrafi nieźle namieszać. Mini tutek mogę zrobić jak chcesz, zresztą i tak zrobię by ktoś więcej sie nie pytał

Edytowane przez mandragora

Napisano

1. robisz cylinder w tym przypadku z podziałem 32 i wybierasz interesujące cię miejsce i dajesz Shift + V i wybierasz top. Dzielisz wtedy tyle razy aby wyszły ci równe kwadraty, przydaje się wtedy dodanie plane z odpowiednim podziałem by widzieć czy równo dzielisz cylinder.

2. Zaznaczasz plane prócz tego pośrodku i dajesz klife z wyborem midpoints by wmiarę ładnie ci to podzielił; nadal jesteś w tym samym widoku i dodajesz circle też o dalej liczbie krawędzi, tutaj 12; zaznaczasz boczny rząd plane i znów wybierasz Shift + V top i dopasowujesz verteksy do circle, w ten sam sposób postępujesz pośrodku i z prawej strony.

3. To mamy już wszystko gotowe wystarczy usunąć plane w srodku i ekstrudować z kierunkiem normalnych warto wtedy przejść na orientację normal ponieważ przez całą pracę byliśmy w orientacji View.

4. Dajemy jeszcze blisko dodatkowy podział i subsurf i mamy gotowe.

Edytowane przez mandragora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.