Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jak zrobić aby obiekt, w moim przypadku kawałek toru, układał się na krzywej?

Ja postawiłem krzywą, a na kawałku toru dałem modyfikatory Curve oraz Array, ale po wpisaniu curve w modyfikatorze Curve i podaniu w Array jakiejś liczby to ten kawałek toru nie porusza się po krzywej, tylko po lini prostej.

 

PS. Jak zrobić aby np. ten metal, z którego zbudowane są tory się wykrzywiał na zakrętach?

 

Daje plik.

http://www.mediafire.com/?wggzyjntlnm

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Modyfikator array powinien być przed curve.

 

Modyfikatory mają strzałki do przemieszczania ich pozycji w stosie.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)

Dobra, dzięki, działa.

A teraz drugie pytanie:

Jak dałem tą krzywą, zduplikowałem i ustawiłem obok, to teraz jak wpisuje Curve, to ten obiekt jest po lewej(tej pierwszej), a jak wpisze Curve.001(czyli ta zduplikowana), to porusza się między nimi.

Chcę zrobić tak, aby ten obiekt był na lewej i prawej krzywej. Jak to zrobić?

Edytowane przez Ninja
Napisano (edytowane)
Dobra, dzięki, działa.

A teraz drugie pytanie:

Jak dałem tą krzywą, zduplikowałem i ustawiłem obok, to teraz jak wpisuje Curve, to ten obiekt jest po lewej(tej pierwszej), a jak wpisze Curve.001(czyli ta zduplikowana), to porusza się między nimi.

Chcę zrobić tak, aby ten obiekt był na lewej i prawej krzywej. Jak to zrobić?

 

Modyfikatory są przypisywane do obiektu, jeśli chcesz żeby znajdował się również na drugiej ścieżce, musisz z duplikować obiekt.

Jeśli chcesz by oba obiekty były takie same, znaczy, chcesz, by przechowywały takie same dane siatki, by nie było potrzeby edytować dwóch siatek, zamiast jednej, podczas wprowadzania zmian. Możesz drugiemu obiektowi przypisać tą samą siatkę (mesh data). Nie wiem czy jest to jasne.

 

Zapodaje plik z małym tutkiem przyjrzyj się nazwom w panelu Link and Materials:

http://www.pasteall.org/blend/1550

 

Obiekty mogą również przechowywać dane krzywych, metaballsów, nurbsów, kości itp. Możesz więc zrobić to samo z twoimi krzywymi.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Aha. Ale jak skopiowałem tą metalową część to Mesh data było takie same i nie mogłem zmienić nazwy obiektu, a chciałbym to mieć oddzielnie.

Napisano
Aha. Ale jak skopiowałem tą metalową część to Mesh data było takie same i nie mogłem zmienić nazwy obiektu, a chciałbym to mieć oddzielnie.

 

Wytłumacz o co ci chodzi, czy na pewno nazywasz rzeczy po imieniu, bo nie rozumiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności