tweety Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Ubiegłoroczny Siggraph 2009 przyniósł nam wiele niespodzianek. Jednym z nich był Vray RT (real time rendering oparty na CPU). Teraz Chaosgroup prezentuje pierwsze testy Vraya RT na GPU. Więcej w rozszerzeniu newsa. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=966
krzyhhh Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 RT fajna sprawa..tylko ciekawe kiedy będzie więcej rzeczy/materiałów renderować
wizz Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 ja pie... trzeci post o gpu :P propaganda normalnie...
vision3d Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 krzyhhh - to nie wszystko renderuje activeshade? wlasnie sie zastanawiel czy jest sens doplacac do standardowej wersji...
Matuzalem Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 a mnie zastanawia coś zupełnie innego... na ostatniej prezentacji RT wypuszczonej przez ChaosGroup, lektor wręcz zaklinał się, że nie będzie wersji na GPU gdyż, może ona dawać inne rezultaty w zależności od karty graficznej - co jest prawdą - i będzie tylko na CPU gdyż nie zależnie od k. graficznej będzie zawsze i wszędzie takie samo. Wiem jakie są korzyści korzystania z GPGP bo sam z tej technologi korzystam, jednak prawdą jest, że wynik może różnic się w zależności od jednostki. Lektor również wspomniało kosztach co również mnie do tego przekonało
deshu Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Bez żartów panowie, przecież te filmy od ponad pól roku można oglądać. Po co to kłaść do newsów?
Skoti Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 @Matuzalem: Wynik nie jest zależny od karty graficznej, tylko od algorytmu/implementacji, a że w programach dostępnych w tej chwili używa się 2ch osobnych implementacji (w wersji CUDA i AMD Stream) i są pomiędzy nimi różnice (np. konwertowanie materiału Video), co jednak nie oznacza, że karty podają błędne dane - dają dane dobre... zmieni to dopiero OpenCL, ale tu jeszcze sterowniki nie są dopracowane zarówno u nVidii i Amd więc programy czekają z przesiadką (np. Octane Render planuje przesiadkę).
krzyhhh Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 vision3D - no ma jakieś tam braki .. z hdri w odbiciach chyba sobie nie radzi i z materiałami sss nie śmiga .. jeszcze coś było teraz nie pamiętam. ale ogólnie fajna sprawa. Mi pomaga w ogólnym ustawieniu światła i prostych shaderów,
Matuzalem Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 Skoti: jak sam piszesz, ZALEŻNY OD IMPLEMENTACJI, a w danej karcie to samo może być podobnie lub inaczej zaimplementowane. Wystarczy sprawdzić te same algorytmy wrzucić na różne GPU, różnice są wy wyniku, czasem wręcz niuanse a czasem już konkretne bloki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się