Skocz do zawartości

Vray RT on GPU tech-demo


tweety

Rekomendowane odpowiedzi

Ubiegłoroczny Siggraph 2009 przyniósł nam wiele niespodzianek. Jednym z nich był Vray RT (real time rendering oparty na CPU). Teraz Chaosgroup prezentuje pierwsze testy Vraya RT na GPU. Więcej w rozszerzeniu newsa.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=966

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

a mnie zastanawia coś zupełnie innego...

na ostatniej prezentacji RT wypuszczonej przez ChaosGroup, lektor wręcz zaklinał się, że nie będzie wersji na GPU gdyż, może ona dawać inne rezultaty w zależności od karty graficznej - co jest prawdą - i będzie tylko na CPU gdyż nie zależnie od k. graficznej będzie zawsze i wszędzie takie samo.

 

Wiem jakie są korzyści korzystania z GPGP bo sam z tej technologi korzystam, jednak prawdą jest, że wynik może różnic się w zależności od jednostki.

 

Lektor również wspomniało kosztach co również mnie do tego przekonało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matuzalem: Wynik nie jest zależny od karty graficznej, tylko od algorytmu/implementacji, a że w programach dostępnych w tej chwili używa się 2ch osobnych implementacji (w wersji CUDA i AMD Stream) i są pomiędzy nimi różnice (np. konwertowanie materiału Video), co jednak nie oznacza, że karty podają błędne dane - dają dane dobre... zmieni to dopiero OpenCL, ale tu jeszcze sterowniki nie są dopracowane zarówno u nVidii i Amd więc programy czekają z przesiadką (np. Octane Render planuje przesiadkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vision3D - no ma jakieś tam braki .. z hdri w odbiciach chyba sobie nie radzi i z materiałami sss nie śmiga .. jeszcze coś było teraz nie pamiętam.

 

ale ogólnie fajna sprawa. Mi pomaga w ogólnym ustawieniu światła i prostych shaderów,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoti: jak sam piszesz, ZALEŻNY OD IMPLEMENTACJI, a w danej karcie to samo może być podobnie lub inaczej zaimplementowane. Wystarczy sprawdzić te same algorytmy wrzucić na różne GPU, różnice są wy wyniku, czasem wręcz niuanse a czasem już konkretne bloki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności