Napisano 13 Styczeń 201015 l Ubiegłoroczny Siggraph 2009 przyniósł nam wiele niespodzianek. Jednym z nich był Vray RT (real time rendering oparty na CPU). Teraz Chaosgroup prezentuje pierwsze testy Vraya RT na GPU. Więcej w rozszerzeniu newsa. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=966
Napisano 13 Styczeń 201015 l RT fajna sprawa..tylko ciekawe kiedy będzie więcej rzeczy/materiałów renderować
Napisano 13 Styczeń 201015 l krzyhhh - to nie wszystko renderuje activeshade? wlasnie sie zastanawiel czy jest sens doplacac do standardowej wersji...
Napisano 13 Styczeń 201015 l a mnie zastanawia coś zupełnie innego... na ostatniej prezentacji RT wypuszczonej przez ChaosGroup, lektor wręcz zaklinał się, że nie będzie wersji na GPU gdyż, może ona dawać inne rezultaty w zależności od karty graficznej - co jest prawdą - i będzie tylko na CPU gdyż nie zależnie od k. graficznej będzie zawsze i wszędzie takie samo. Wiem jakie są korzyści korzystania z GPGP bo sam z tej technologi korzystam, jednak prawdą jest, że wynik może różnic się w zależności od jednostki. Lektor również wspomniało kosztach co również mnie do tego przekonało
Napisano 13 Styczeń 201015 l Bez żartów panowie, przecież te filmy od ponad pól roku można oglądać. Po co to kłaść do newsów?
Napisano 13 Styczeń 201015 l @Matuzalem: Wynik nie jest zależny od karty graficznej, tylko od algorytmu/implementacji, a że w programach dostępnych w tej chwili używa się 2ch osobnych implementacji (w wersji CUDA i AMD Stream) i są pomiędzy nimi różnice (np. konwertowanie materiału Video), co jednak nie oznacza, że karty podają błędne dane - dają dane dobre... zmieni to dopiero OpenCL, ale tu jeszcze sterowniki nie są dopracowane zarówno u nVidii i Amd więc programy czekają z przesiadką (np. Octane Render planuje przesiadkę).
Napisano 13 Styczeń 201015 l vision3D - no ma jakieś tam braki .. z hdri w odbiciach chyba sobie nie radzi i z materiałami sss nie śmiga .. jeszcze coś było teraz nie pamiętam. ale ogólnie fajna sprawa. Mi pomaga w ogólnym ustawieniu światła i prostych shaderów,
Napisano 19 Styczeń 201015 l Skoti: jak sam piszesz, ZALEŻNY OD IMPLEMENTACJI, a w danej karcie to samo może być podobnie lub inaczej zaimplementowane. Wystarczy sprawdzić te same algorytmy wrzucić na różne GPU, różnice są wy wyniku, czasem wręcz niuanse a czasem już konkretne bloki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto