Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem na początku tworzenia mojej pracy inżynierskiej głównie w 3DS MAX. Ma to być animacja około 4 minuty. Mój problem polega na tym, że nie mam pomysłu jak zastosować głębię pola, aby wydajnie się renderowała i aby czas renderingu wynosił max 150% normalnej klatki. Efekt nie musi być super dokładny, ma wystarczyć do animacji. Taki motion blur to prawie żadne obciążenie dla procesora, a DOF potrzebuje kilku renderów pojedynczej klatki żeby stworzyć wyjściową klatkę. Przykładowo, taki bardzo prosty render jak poniżej:

58814785.jpg

 

No i jak tu w prosty sposób zastosować DOFa albo jakąś jego emulacje chociaż ? Rozmyć dalszy plan ? Aha, używam MAXa 2009 + vray.

Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, niech w miarę dokładnie postara się opisać co i jak, będę bardzo wdzięczny...

Sprzęt jakim dysponuję, to quad Intel Q9450 podkęcony do 3.2ghz, ATI HD4870, 4gb RAM.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Niestety metoda ta ma co najmniej dwa mankamenty:

1) Wygląda gorzej z uwagi na poszarpane krawędzie

2) Przy animacji wymaga ręcznej kontroli punktu ostrości dla każdej klatki oddzielnie jeżeli zmienia on odległość w stosunku do pozycji kamery.

Napisano

Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało.

Napisano
Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało.

OGLĄDALIŚMY

 

A gdzie się robi takie fajne prace inżynierskie?

Na jakim silniku renderujesz?

Napisano

Jak DOF postprodukcyjny to przedewszystkim poprzez wtyczke firmy Frischluft.

Najlepszy postprodukcyjny DOF jaki widzialem. Nie mialem przypadku by cos z obrazem bylo nie tak a efekt finalny jest swietny.

Napisano

Na informatyce się robi :P O ile się wybierze dobrego promotora :D Co do silnika... chodzi o render ? No to Vray 1,5 chyba jest :) Nie mam jakiś super umiejętności, ale potrafie opanować mniej więcej 3dsa (bawiłem się nim już dobre kilka lat temu) i wiem jak co powinno wyglądać :)

Napisano

Dobrze pro-userzy, jak ukończę animację i opublikuje ją po obronie, wtedy będziecie mogli wylewać nad moją marnością smutki. A sam temat pracy pisemnej nie jest ostateczny, być może skupię się na oświetleniu naprzykład a nie tylko nad ogólnym tworzeniem animacji. No chyba że jednak pomyliłem forum i toleruje się tu jedynie takich mega-pro wyjadaczy, to faktycznie nie będę miał tu z kim pogadać...

 

Aha, w miarę szybkiego DOFa już opanowałem, dziękuję za pomoc co poniektórym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności