Mikkonen Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 Witam, jestem na początku tworzenia mojej pracy inżynierskiej głównie w 3DS MAX. Ma to być animacja około 4 minuty. Mój problem polega na tym, że nie mam pomysłu jak zastosować głębię pola, aby wydajnie się renderowała i aby czas renderingu wynosił max 150% normalnej klatki. Efekt nie musi być super dokładny, ma wystarczyć do animacji. Taki motion blur to prawie żadne obciążenie dla procesora, a DOF potrzebuje kilku renderów pojedynczej klatki żeby stworzyć wyjściową klatkę. Przykładowo, taki bardzo prosty render jak poniżej: No i jak tu w prosty sposób zastosować DOFa albo jakąś jego emulacje chociaż ? Rozmyć dalszy plan ? Aha, używam MAXa 2009 + vray. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, niech w miarę dokładnie postara się opisać co i jak, będę bardzo wdzięczny... Sprzęt jakim dysponuję, to quad Intel Q9450 podkęcony do 3.2ghz, ATI HD4870, 4gb RAM.
uzumakishadow Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 Kluczem jest wyrzucenie maski głębi (z depth). Renderuje się to szybko i potem można to bardzo fajnie wykorzystać. Np. nawet na stillu animować tylko gdzie ma iść ostrość. http://www.cgdigest.com/how-to-add-depth-of-field-using-a-zdepth-pass/ Powodzenia. Mat
Hynol Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Niestety metoda ta ma co najmniej dwa mankamenty: 1) Wygląda gorzej z uwagi na poszarpane krawędzie 2) Przy animacji wymaga ręcznej kontroli punktu ostrości dla każdej klatki oddzielnie jeżeli zmienia on odległość w stosunku do pozycji kamery.
Mikkonen Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało.
claude Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało. OGLĄDALIŚMY A gdzie się robi takie fajne prace inżynierskie? Na jakim silniku renderujesz?
Traitor Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Jak DOF postprodukcyjny to przedewszystkim poprzez wtyczke firmy Frischluft. Najlepszy postprodukcyjny DOF jaki widzialem. Nie mialem przypadku by cos z obrazem bylo nie tak a efekt finalny jest swietny.
Mikkonen Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 Na informatyce się robi :P O ile się wybierze dobrego promotora :D Co do silnika... chodzi o render ? No to Vray 1,5 chyba jest :) Nie mam jakiś super umiejętności, ale potrafie opanować mniej więcej 3dsa (bawiłem się nim już dobre kilka lat temu) i wiem jak co powinno wyglądać :)
SYmek Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". Smutek....
Mikkonen Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Napisano 17 Styczeń 2010 Dobrze pro-userzy, jak ukończę animację i opublikuje ją po obronie, wtedy będziecie mogli wylewać nad moją marnością smutki. A sam temat pracy pisemnej nie jest ostateczny, być może skupię się na oświetleniu naprzykład a nie tylko nad ogólnym tworzeniem animacji. No chyba że jednak pomyliłem forum i toleruje się tu jedynie takich mega-pro wyjadaczy, to faktycznie nie będę miał tu z kim pogadać... Aha, w miarę szybkiego DOFa już opanowałem, dziękuję za pomoc co poniektórym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się