Napisano 15 Styczeń 201015 l Witam, jestem na początku tworzenia mojej pracy inżynierskiej głównie w 3DS MAX. Ma to być animacja około 4 minuty. Mój problem polega na tym, że nie mam pomysłu jak zastosować głębię pola, aby wydajnie się renderowała i aby czas renderingu wynosił max 150% normalnej klatki. Efekt nie musi być super dokładny, ma wystarczyć do animacji. Taki motion blur to prawie żadne obciążenie dla procesora, a DOF potrzebuje kilku renderów pojedynczej klatki żeby stworzyć wyjściową klatkę. Przykładowo, taki bardzo prosty render jak poniżej: No i jak tu w prosty sposób zastosować DOFa albo jakąś jego emulacje chociaż ? Rozmyć dalszy plan ? Aha, używam MAXa 2009 + vray. Jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc, niech w miarę dokładnie postara się opisać co i jak, będę bardzo wdzięczny... Sprzęt jakim dysponuję, to quad Intel Q9450 podkęcony do 3.2ghz, ATI HD4870, 4gb RAM.
Napisano 15 Styczeń 201015 l Kluczem jest wyrzucenie maski głębi (z depth). Renderuje się to szybko i potem można to bardzo fajnie wykorzystać. Np. nawet na stillu animować tylko gdzie ma iść ostrość. http://www.cgdigest.com/how-to-add-depth-of-field-using-a-zdepth-pass/ Powodzenia. Mat
Napisano 16 Styczeń 201015 l Niestety metoda ta ma co najmniej dwa mankamenty: 1) Wygląda gorzej z uwagi na poszarpane krawędzie 2) Przy animacji wymaga ręcznej kontroli punktu ostrości dla każdej klatki oddzielnie jeżeli zmienia on odległość w stosunku do pozycji kamery.
Napisano 16 Styczeń 201015 l Autor Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało.
Napisano 16 Styczeń 201015 l Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". A sama animacja przedstawiać będzie naturę, ale będzie też opowiadać krótką jakby historię. Oglądaliście katedrę, albo testy w 3dmarku ? Coś w tym stylu :) No ale DOF potrzebuje żeby to jakoś się kupy trzymało. OGLĄDALIŚMY A gdzie się robi takie fajne prace inżynierskie? Na jakim silniku renderujesz?
Napisano 16 Styczeń 201015 l Jak DOF postprodukcyjny to przedewszystkim poprzez wtyczke firmy Frischluft. Najlepszy postprodukcyjny DOF jaki widzialem. Nie mialem przypadku by cos z obrazem bylo nie tak a efekt finalny jest swietny.
Napisano 16 Styczeń 201015 l Autor Na informatyce się robi :P O ile się wybierze dobrego promotora :D Co do silnika... chodzi o render ? No to Vray 1,5 chyba jest :) Nie mam jakiś super umiejętności, ale potrafie opanować mniej więcej 3dsa (bawiłem się nim już dobre kilka lat temu) i wiem jak co powinno wyglądać :)
Napisano 16 Styczeń 201015 l Tworzenie animacji 3D na przykładnie animacji "i tu będzie tytuł mojej animacji". Smutek....
Napisano 17 Styczeń 201015 l Autor Dobrze pro-userzy, jak ukończę animację i opublikuje ją po obronie, wtedy będziecie mogli wylewać nad moją marnością smutki. A sam temat pracy pisemnej nie jest ostateczny, być może skupię się na oświetleniu naprzykład a nie tylko nad ogólnym tworzeniem animacji. No chyba że jednak pomyliłem forum i toleruje się tu jedynie takich mega-pro wyjadaczy, to faktycznie nie będę miał tu z kim pogadać... Aha, w miarę szybkiego DOFa już opanowałem, dziękuję za pomoc co poniektórym.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto