Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pierwsza pracka, wogole pierwszy kontakt z 3D. Prosze o krytyke i to tyle ile jest konieczne. Sypialnia renderowana w vrayu, ale było za długo :p Reszta Maxwell (tak, wiem, szumi...).

 

snyn10.png

 

167o68n.png

 

ofxb20.png

 

1t91qo.png

 

bhdu39.png

 

21bqfzs.jpg

 

m7f4b4.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wizki niestety nie nadają się na galerię. Projektowo nie jest najgorzej. Salon, kuchnia i łazienka - spoko. Sypialnia moim zdaniem nie fajna - rendery tym bardziej - niestety. Kadry masz nieładne, popracuj nad kompozycją. Opracuj sobie jakieś wysokości kamery odpowiadające ludzkiemu zwrokowi. No i koniecznie korekcje pionów - to we wnętrzach jednak podstawa. Z tymi najmniej udanymi skierowałbym Cię do WIP'a. Szkoda, szkoda bo może mogło by być dużo fajniej.

Napisano

najlepiej zwalic wine na sprzet... lepszy sprzet i tak sam z siebie nie wyrenderuje lepszego obrazu. Oprocz ziarna to wszystkie niedopracowania leza po stronie autora i tyle. Oswietlenie, materialy, modeling to wszystko zalezy przeciez od ciebie. O ile modele jeszcze wygladaja to wiekszosc materialow i oswietlenie lezy i kwiczy. Pocwicz troche, wsadz do wipa bo chyba sam widzisz ze to najlepiej nie wyglada.

 

2 i 3 chyba najlepiej wygladaja (zolc wkurzajaca ale powiedzmy ze slaba fotografia przy sztucznym oswietleniu)

 

1 ten jednolity odcien koloru nierealny strasznie

 

4,5 przejarene, miejscami niedoswietlone

 

6 te koleczka to chyba widzisz prawda? wiec juz samemu mozna dojsc do wniosku ze takie cos to w zadnej postaci nie ma bytu w finishu

 

7 praktycznie nic nie widac

Napisano

To co chłopaki wyżej, trzeba było wybrać jeden projekt i nad nim pracować aż bedzie perfekt, nie ucz się robic ilościowo tylko jakościowo bo takim czymś nic nie wskórasz.

Moim zdaniem trzeci obrazek ta łazienka ma potencjał, ściany takie poniszczone całkiem klimatyczne ale trzeba w to włożyć jeszcze pracy!.powodzenia

Napisano

Temporal: Moge prosić o jakieś konkretne rady jeśli chodzi o oświetlenie i materiały (z której strony do tego podejść)?

 

dac77: Modele moje są niestety tylko w sypialni, reszta pochodzi z 3dmodelfree.com i od producentów (niestety nie pamiętam adresów, ale coś z tej listy.)

Napisano

coz w pewnym sensie podejscie zalezy od silnikow renderujacych na maxwellu sie nie znam (bawilem sie moze z pol godzinki), ale widze ze ten jeden byl w vray'u.

 

Ogolne zasady sa takie by probowac nasladowac rzeczywistosc a pozniej uzyc odpowiednich rodzajow swiatla by to zasymulowac. Dosc ciekawe rezultaty wychodza gdy uzywamy tyle zrodel swiatla ile w realu a reszte zalatwiamy jego rozproszeniem (GI tylko to znow kwestia silnika, Maxwell wsumie robi wszystko z siebie przez ta niby poprawnosc co w praktyce ogranicza nam kontrole nad caloscia a czasy sa okropne i to ziarno... vray jest bardziej elastyczne lecz przez swe uproszczenie trzeba fekowac i robic tak by wygladalo dobrze lejac na "poprawnosc fizyczna" a skupic sie na realnosci wizualnej).

 

W przypadku vray'a to mozna vray sun ktore automatycznie dodaje do "swiatlo zewnetrzne" vraysky. Mamy automat i mniej zabawy z doswietlaniem, wystarczy wtedy skupic sie na ustawieniach GI i co najwazniejsze na color mapingu. Jedni bawia sie w camere fizyczna a ja jestem zwolenikiem zwyklej kamery. Mozna zjechac mulitplier swiatla (suna) i utrzymac nie gorszy render jak z uzyciem kamery fizycznej.

W przypadku jakis niedoswietlen mozna wspomoc sie vraylightami.

 

Najwazniejsze to wiedziec co chce sie uzyskac a pozniej dobrac sobie odpowiednie narzedzia majac gdzies poprawnosc zjawiska. Zdarza mi sie uzywac vraylightow w oknach imitujacych swiecenie "sky'a". Mam wtedy ladne cienie, nic nie lewituje i pieknie mi takie rozwiazanie doswietla pomieszczenie. Oczywiscie kilka takich vraylightow moze sie troche liczyc ale czasami swiatlo z enviromentu (sky) przy niskich ustawieniach nie doswietla calego wnetrza i by to poprawic tez trzeba cudowac z ustawieniami GI wiec czasami jest i gorzej.

Napisano (edytowane)

Możesz postąpić tak jak mówi Temporal lub zastosować na zewnątrz pomieszczenia jedno światło Direct target udające słońce( w ustawieniach światła włanczasz vray shadow) a w same okna władasz vraylight przy takim ustawieniu bawisz sie ustawienia cienia śiatła direct możesz otrzymać ostre cienie jak i fajnie zmiekczone jak kto lubi, w enviromencie wstaw mapę Output.Scenke mozesz także doświetlic śiatłami IES (oświtlenie punktowe) oczywiście pod warunkiem że w scenie sa światła punktowe. Nalezy takze pamietać o odpowiednim stosowaniu materiałów np jeśli czegoś jest dużo w pomieszczeniu w danej barwie i nie chcesz aby ten kolor rzutował na inne elementy należy używać materiałów VrayOverrideMtl nie trzeba wtedy kombinować nic z saturacją GI.

Edytowane przez wooky73

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności