Skocz do zawartości

Vraymat w Material/Map Browser?


kwiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc.

 

Działam na 3ds max 2009 i Vray 1.50 sp2 i uczę się z tutorialem pierwszej wizualizacji. Mam problem juz na początku zabawy z renderingiem. Tutorial: "Zaznaczamy jedną z próbek materiału, a następnie naciskamy przycisk Standard pod paletą próbek i w nowootwartym oknie wybieramy VrayMtl", ale ja pod paletą próbek nie mam przycisku Standard, więc omijam (nie wiem czy słusznie) i klikam na Material/Map Browser skąd wybieram VrayMtl. Niby jst dobrze, ale następny punkt tutorialu jest wyjaśniony przez analogię z tym, że tym razem trzeba wybrać rzeczony VrayMat, którego w Material/Map Browser nie widzę. Czy on tam w ogóle powinien być, jeśli nie to gdzie? Czy ten przycisk standard jest niezbędny, czy też jego brak wynika z różnicy wersji Vraya?

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dzięki za odpowiedź, ale problem jest chyba innej natury. Bo ja po prostu nie mam tego przycisku standard. Zgodnie z tutorialem najpierw ustawiam jako domyślny renderer Vraya w Rendering options>Common>Assign Renderer i klikam Save as defaults, czego sukces potwierdza wyskakujące okienko. Jednak za każdym wczytaniem mojego projektu renderer jest znów domyślny (wtedy ustawiam z powrotem na vraya, save to defaults, ok, żadnej zmiany, tworzę nowy projekt, wszystko gra i w Material/Map Browser jest przycisk Standard, otwieram jeszcze raz mój projekt, znów to samo...

 

To samo, czyli Material/Map Browser wygląda tak:

maxfh.jpg

 

help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~JunioR: gdy klikam na arch&Design to listę wyboru mam bardzo graniczną, chociażby o interesujące mnie w tym momencie VrayMtl i VrayMat

 

~VS_:zmieniam i zmieniałem w ten sposób już wiele razy, ale, tak jak napisałem wyżej, bez zmian w M/M Browser. Zmiany są tylko widoczne dla nowego, czystego projektu (tylko wtedy wszystko wydaje się być w porządku. Gdy otwieram już istniejący renderer automatycznie przechodzi na domyślny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~VS_: zmieniam renderer na vraya, potem arch&design, ale nie mam tam do wyboru VRaymat...(?!), wina wersji Vraya? Czy w 1.50 powinna już być ta opcja (VRayMat)?

 

Co do ustawienia VRaya jako domyślny renderer to bardzo chętnie, ale tak jak pisałem wyżej klikałem Save as Defaults, a bardziej jako domyślny się go ustawić nie da, czy nie?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~Quadysz: Zarówno z, jak i bez tej opcji VRaymat się nie pokazuje...

 

Czepiając się już wszystkiego postanowiłem zainstalować max 9 (mam słabego kompa i 2009 chodził tylko na OpenGL, 9 chodzi na Direct3d) oraz Vray 1.5 RC3, jednak problem się powtarza.

 

Załączam screeny z kolejnych moich kroków:

 

Włączam Maxa, wszystko ok, Vray jako domyślny renderer, widać pole standard, ale nie ma VRayMat:

82149019.jpg

 

Potwierdzam, że wybrany jest VRay:

88902894.jpg

 

Włączam swój projekt, widok Material Editor + M/M Browser

71754830.jpg

 

Gdzie siedzi chochlik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~mkeruj: No ja VrayMtl też widzę, natomiast nie widzę VrayMat.

 

Nie nadążam za tymi wątkami podanymi przez Ciebie, w Custom UI and Default switcher mam wszystko standardowo (przed chwilą zainstalowałem tego maxa), jeśli o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, nie wiem. Robię zgodnie z tutorialem zamieszczonym w .PSD z 2006r., w którym pisze tak:

Na początku spróbujemy nadać ścianie lekko pomarańczową barwę. W materiale VrayMtl zmieniamy kolor Difuse na odpowiadający nam odcień i nadajemy nazwę materiałowi. Następnie selekcjonujemy obiekt, do którego chcemy przypisać i za pomocą przycisku Assign Material to Selection nakładamy materiał na obiekt.

Kolejno na dwóch nowych próbkach tworzymy następne materiały VrayMat, zmieniając im jedynie nazwę i kolor. Przed przypisaniem materiałów do obiektów tworzymy jeszcze jeden VrayMat nazywając go (...) i klikamy na mały kwadrat obok Difuse...

 

Nie, wiem, czy Psd się pomylił? Czy taka funkcja/narzędzie nie istnieje? Ale wyżej VS_ pisał, że vraymat jest w kazdej dostepnej wersji... (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności