Napisano 19 Styczeń 201015 l Witam, proszę o pomoc. Działam na 3ds max 2009 i Vray 1.50 sp2 i uczę się z tutorialem pierwszej wizualizacji. Mam problem juz na początku zabawy z renderingiem. Tutorial: "Zaznaczamy jedną z próbek materiału, a następnie naciskamy przycisk Standard pod paletą próbek i w nowootwartym oknie wybieramy VrayMtl", ale ja pod paletą próbek nie mam przycisku Standard, więc omijam (nie wiem czy słusznie) i klikam na Material/Map Browser skąd wybieram VrayMtl. Niby jst dobrze, ale następny punkt tutorialu jest wyjaśniony przez analogię z tym, że tym razem trzeba wybrać rzeczony VrayMat, którego w Material/Map Browser nie widzę. Czy on tam w ogóle powinien być, jeśli nie to gdzie? Czy ten przycisk standard jest niezbędny, czy też jego brak wynika z różnicy wersji Vraya? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor Dzięki za odpowiedź, ale problem jest chyba innej natury. Bo ja po prostu nie mam tego przycisku standard. Zgodnie z tutorialem najpierw ustawiam jako domyślny renderer Vraya w Rendering options>Common>Assign Renderer i klikam Save as defaults, czego sukces potwierdza wyskakujące okienko. Jednak za każdym wczytaniem mojego projektu renderer jest znów domyślny (wtedy ustawiam z powrotem na vraya, save to defaults, ok, żadnej zmiany, tworzę nowy projekt, wszystko gra i w Material/Map Browser jest przycisk Standard, otwieram jeszcze raz mój projekt, znów to samo... To samo, czyli Material/Map Browser wygląda tak: help
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor ~JunioR: gdy klikam na arch&Design to listę wyboru mam bardzo graniczną, chociażby o interesujące mnie w tym momencie VrayMtl i VrayMat ~VS_:zmieniam i zmieniałem w ten sposób już wiele razy, ale, tak jak napisałem wyżej, bez zmian w M/M Browser. Zmiany są tylko widoczne dla nowego, czystego projektu (tylko wtedy wszystko wydaje się być w porządku. Gdy otwieram już istniejący renderer automatycznie przechodzi na domyślny...
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor ~VS_: zmieniam renderer na vraya, potem arch&design, ale nie mam tam do wyboru VRaymat...(?!), wina wersji Vraya? Czy w 1.50 powinna już być ta opcja (VRayMat)? Co do ustawienia VRaya jako domyślny renderer to bardzo chętnie, ale tak jak pisałem wyżej klikałem Save as Defaults, a bardziej jako domyślny się go ustawić nie da, czy nie? Pzdr
Napisano 19 Styczeń 201015 l czasem vray mat sie nie pokazuje poniewaz w edytorze materialow po kliknieciu w 'arch&design" masz odznaczone pole 'show incopatible
Napisano 19 Styczeń 201015 l http://forums.cgarchitect.com/30253-default-v-ray-materials-material-editors.html?= oraz: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=55919&highlight=Material+Editor+problem
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor ~Quadysz: Zarówno z, jak i bez tej opcji VRaymat się nie pokazuje... Czepiając się już wszystkiego postanowiłem zainstalować max 9 (mam słabego kompa i 2009 chodził tylko na OpenGL, 9 chodzi na Direct3d) oraz Vray 1.5 RC3, jednak problem się powtarza. Załączam screeny z kolejnych moich kroków: Włączam Maxa, wszystko ok, Vray jako domyślny renderer, widać pole standard, ale nie ma VRayMat: Potwierdzam, że wybrany jest VRay: Włączam swój projekt, widok Material Editor + M/M Browser Gdzie siedzi chochlik?
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor ~mkeruj: No ja VrayMtl też widzę, natomiast nie widzę VrayMat. Nie nadążam za tymi wątkami podanymi przez Ciebie, w Custom UI and Default switcher mam wszystko standardowo (przed chwilą zainstalowałem tego maxa), jeśli o to chodzi.
Napisano 19 Styczeń 201015 l ~mkeruj: No ja VrayMtl też widzę, natomiast nie widzę VrayMat. A właściwie to o co Ci chodzi, może opiszesz trochę jaśniej? Co to jest VrayMat?
Napisano 19 Styczeń 201015 l Autor hmm, nie wiem. Robię zgodnie z tutorialem zamieszczonym w .PSD z 2006r., w którym pisze tak: Na początku spróbujemy nadać ścianie lekko pomarańczową barwę. W materiale VrayMtl zmieniamy kolor Difuse na odpowiadający nam odcień i nadajemy nazwę materiałowi. Następnie selekcjonujemy obiekt, do którego chcemy przypisać i za pomocą przycisku Assign Material to Selection nakładamy materiał na obiekt. Kolejno na dwóch nowych próbkach tworzymy następne materiały VrayMat, zmieniając im jedynie nazwę i kolor. Przed przypisaniem materiałów do obiektów tworzymy jeszcze jeden VrayMat nazywając go (...) i klikamy na mały kwadrat obok Difuse... Nie, wiem, czy Psd się pomylił? Czy taka funkcja/narzędzie nie istnieje? Ale wyżej VS_ pisał, że vraymat jest w kazdej dostepnej wersji... (?)
Napisano 19 Styczeń 201015 l Nie pomylił, tylko użył innego skrótu raczej, tak jak vs wyżej. Tak więc napieraj dalej tutorial i się nie przejmuj.
Napisano 20 Styczeń 201015 l heh :) dobrze ze zamiesciles screena :D Edytowane 20 Styczeń 201015 l przez Quadysz
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto