Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam dylemat czego się uczyć do komercyjnych prac (chodzi o wizualizacje konstrukcji aluminiowych). Nie jest to zbyt dochodowe ale każda kaska się przyda . Nie stać mnie na legalny dobry soft klasy Cinema 4D lub 3ds max... Generalnie sprawa rozbija się chyba o te dwa softy, z tym że trueSpace ( http://www.caligari.com ) był komercyjnym programem a teraz jest za free - czy mogę liczyć że ten program jest lepszy od open-sourcowego Blendera? Najlepiej mi się to robi w Cinemce, ale chcę legalnie wykonywać te projekty i przy okazji poznać nowe softy.

Jest to robota bardziej na obiektach (gotowe elementy konstrukcji) które czasami trzeba skrócić albo wygiąć. Może poradzicie jakiś dodatkowy soft? ale koniecznie darmowy lub tani baaaardzo tani...please...

 

Dziękuje za wszystkie opinie!

pozdrawiam,

Marcin S.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Do tego co piszesz to spokojnie blender sie nada, poza tym blender mocno się obecnie rozwija i przybywa mu sporo nowych funkcji. Ja na codzień pracuję właśnie w blenderze, czasem są to wizki konstrukcji czasem wizki innych rzeczy np pylonów. Tak czy siak sprawdź obydwa softy i zobacz który bardziej Ci odpowiada.

Gość Gosc
Napisano

ja ci dobrze radze... nie pchaj sie w trueSpace'a :D

i komu jak komu ale mnie wolno tak powiedziec, jako wieloletniemu

userowi produktow Caligrai :P

Olej to, produkt umarl, mial sie nim zainteresowac Microsoft, wykupili firme i

doprowadzili do upadku produktu.

 

Postaw na Blendera, pomimo calej zawieruchy zwiazanej ze zmianami w wersji 2.50,

idzie to w dobrym kierunku, ma duze mozliwosci i niczym w tej chwili nie ustepuje

komercyjnym softom.

Napisano
Nie stać mnie na legalny dobry soft klasy Cinema 4D lub 3ds max...

Jak najbardziej Cie stać... tym softem jest blender.

Cena tu nie ma nic do rzeczy. Blender też nie zawsze był opensource, a po prostu został wykupiony przez społeczność i kilka lat temu stał się Open Source i od tego czasu dostał kopa w rozwoju i jest teraz w ścisłej czołówce jeśli chodzi o możliwości, a jest też jednym z najprężniej rozwijającym się softem (o ile nie króluje w tym względzie - z pewnością wygrywa tu z 3ds max/maya/c4d/softimage).

Napisano
jest też jednym z najprężniej rozwijającym się softem (o ile nie króluje w tym względzie - z pewnością wygrywa tu z 3ds max/maya/c4d/softimage).

 

Z tym wygrywaniem to bym nie przesadzał. Powiedziałbym raczej, że w wielu kwestiach je dogania. Co nie zmienia faktu, ze jest to już w tej chwili bardzo dobry soft, pod pewnymi względami (UV) nawet najlepszy...

Napisano
Z tym wygrywaniem to bym nie przesadzał. Powiedziałbym raczej, że w wielu kwestiach je dogania. Co nie zmienia faktu, ze jest to już w tej chwili bardzo dobry soft, pod pewnymi względami (UV) nawet najlepszy...

Tu pisałem o najprężniej rozwijającym się sofcie i chyba nie masz wątpliwości który z tych programów rozwija się najprężniej.

Z "wygrywaniem" to nie wiem gdzie to wyczytałeś w moich słowach... mówiłem, że jest w ścisłej czołówce możliwości i tak jest (w niektórych miejscach ma braki np. zintegrowany renderer (mimo, zalety jaką posiada, w postaci nodów), rigi jako część pakietu... w innych miejscach przewyższa inne pakiety modelowanie, uv, sculpt (w 2.49 jaki jest każdy wie, ale się rozwija i w 2.50 jest już fajny)... po prostu każdy program jest inny, ale blender jest jak najbardziej w czołówce (używałem dawniej 3ds max i z już z pewnością bym do niego nie wrócił) - sama lista zmian np. w najnowszym 3ds max mówi sama za siebie, bo większość listy zajmują funkcje znane z blendera nawet 5-6 lat temu).

Napisano

Z "wygrywaniem" to nie wiem gdzie to wyczytałeś w moich słowach...

 

A tutaj: a jest też jednym z najprężniej rozwijającym się softem (o ile nie króluje w tym względzie - z pewnością wygrywa tu z 3ds max/maya/c4d/softimage).

 

Ale ja też nie wróciłbym już do maxa, przynajmniej jeśli chodzi o modelowanie i uv. Natomiast jeżeli chodzi o rendering i (moim zdaniem) edycję materiałów to jeszcze mu trochę brakuje. Z maxem od dawna kontaktu nie miałem, ale jeżeli chodzi o rozwój pozostałych pakietów to może jest on mniej spektakularny niż Blendera, jednak w pewnej mierze wynika to z faktu, ze Blender nadal ma niedopracowane pewne elementy i narzędzia i ten jego rozwój w dużej mierze polega na nadrabianiu strat. Niektóre zresztą nie zostana w najblizszym czasie nadrobione (np rachityczny system warstw). W innych obszarach (sculpt i UV - tu się zgodzę) to inni powinni gonić Blendera. Tak czy siak jest to równie dobry soft co programy komercyjne.

Napisano
A tutaj: a jest też jednym z najprężniej rozwijającym się softem (o ile nie króluje w tym względzie - z pewnością wygrywa tu z 3ds max/maya/c4d/softimage).

Wygrywa TU czyli w prężności rozwoju (najszybciej wprowadza "nowe" rozwiązania (nie takie nowe, ale nowe w tego typu programach, jak sculpt, malowanie światła (tanie udawane GI do animacji), malowanie kości w 3d (http://wiki.blender.org/index.php/User:Theeth/etch-a-ton)...) i zwiększa przewagę w nowych narzędziach których inne softy nie mają, przy okazji skrupulatnie pomniejszając swoje wady). W tej chwili w możliwościach jest ~remis z przewagą raz w jedną, raz w drugą stronę... w szybkości rozwoju blender jest mistrzem (mimo, tego że teraz ostro zwolnił przez przepisywanie wszystkiego do 2.5)

 

Ale ja też nie wróciłbym już do maxa, przynajmniej jeśli chodzi o modelowanie i uv. Natomiast jeżeli chodzi o rendering i (moim zdaniem) edycję materiałów to jeszcze mu trochę brakuje. Z maxem od dawna kontaktu nie miałem, ale jeżeli chodzi o rozwój pozostałych pakietów to może jest on mniej spektakularny niż Blendera, jednak w pewnej mierze wynika to z faktu, ze Blender nadal ma niedopracowane pewne elementy i narzędzia i ten jego rozwój w dużej mierze polega na nadrabianiu strat. Niektóre zresztą nie zostana w najblizszym czasie nadrobione (np rachityczny system warstw). W innych obszarach (sculpt i UV - tu się zgodzę) to inni powinni gonić Blendera. Tak czy siak jest to równie dobry soft co programy komercyjne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności