Skocz do zawartości

zaciemnienie sceny


kajot

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Chce zrobic scene w ktorej z kompletnie zaciemnionej czesci pomieszczenia najpierw widac same oczy postaci, po czym wychodzi cala postac do swiatla. Nie wiem jak to zrobic. Nie ustawialem jeszcze zadnego swiatla na scenie, a po renderingu w metal rayu. cala scena jest oswietlona. jak moge zaciemnic fragment pokoju? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aby uwzględnić tylko światła znajdujące się w scenie odznacz opcje Enable deafult light w opcjach mentala, odpowiedzalną za domyślne oświetlenie. Możesz też używać swiateł z ujemną intensywnością w celu zaciemnienia fragmentu sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czym wychodzi cala postac do swiatla. Nie wiem jak to zrobic. Nie ustawialem jeszcze zadnego swiatla na scenie

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Po prostu ustaw światło i zobacz co się stanie.

Edytowane przez tweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co koledzy wyzej, ale zeby wzmocnic efekt zwieksz wartosci dla shadera oczu w zakladce color balance > color gain > wartosc V powieksz znacznie i jak bedzie wychodzil z mroku to animuj w dol do 1.

 

edit: mozesz je jeszcze troszke zaswiecic w zakladce advanced > additional color

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za pomoc. Udało mi sie osiagnac efekt ktory chcialem, poza jednym punktem, oczy caly czas sa niewidoczne, niezaleznie od zabawy z wyzej wspomnianym color gainem i z kolei nie moge znalezc zakladki advanced.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz tez oczom przypisac material blinn i uzyc atrybutu incandescence (zarzenie, samoswiecenie).

Ustawiony na maksa sprawi ze nawet przy wylaczonych swiatlach oczy beda calkowicie biale.

Do tego pewnie fajny efekt uzyskasz gdy ustawisz troche glow'a. Tez jest w opcjach np. blinn'a.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie go umie dobrze uzywac to nic nie bedzie migac ;]

Wystarczy tylko w glownym shaderze mai glow wylaczyc automatyczna ekspozycje i glow jest calkowicie pod kontrola :P

Choc to miganie i fikanie czasem robi calkiem fajny efekt.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności