kajot Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Mam problem. Chce zrobic scene w ktorej z kompletnie zaciemnionej czesci pomieszczenia najpierw widac same oczy postaci, po czym wychodzi cala postac do swiatla. Nie wiem jak to zrobic. Nie ustawialem jeszcze zadnego swiatla na scenie, a po renderingu w metal rayu. cala scena jest oswietlona. jak moge zaciemnic fragment pokoju? pozdrawiam
kamode Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 Aby uwzględnić tylko światła znajdujące się w scenie odznacz opcje Enable deafult light w opcjach mentala, odpowiedzalną za domyślne oświetlenie. Możesz też używać swiateł z ujemną intensywnością w celu zaciemnienia fragmentu sceny.
tweety Napisano 5 Luty 2010 Napisano 5 Luty 2010 (edytowane) po czym wychodzi cala postac do swiatla. Nie wiem jak to zrobic. Nie ustawialem jeszcze zadnego swiatla na scenie Sam sobie odpowiedziałeś. Po prostu ustaw światło i zobacz co się stanie. Edytowane 6 Luty 2010 przez tweety
ptaszek Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 to co koledzy wyzej, ale zeby wzmocnic efekt zwieksz wartosci dla shadera oczu w zakladce color balance > color gain > wartosc V powieksz znacznie i jak bedzie wychodzil z mroku to animuj w dol do 1. edit: mozesz je jeszcze troszke zaswiecic w zakladce advanced > additional color
kajot Napisano 6 Luty 2010 Autor Napisano 6 Luty 2010 Dzieki wielkie za pomoc. Udało mi sie osiagnac efekt ktory chcialem, poza jednym punktem, oczy caly czas sa niewidoczne, niezaleznie od zabawy z wyzej wspomnianym color gainem i z kolei nie moge znalezc zakladki advanced.
ptaszek Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Bo ta opcja jest w shaderze x_mia_material. Ten sie nada na oczy.
ca mel Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Mozesz tez oczom przypisac material blinn i uzyc atrybutu incandescence (zarzenie, samoswiecenie). Ustawiony na maksa sprawi ze nawet przy wylaczonych swiatlach oczy beda calkowicie biale. Do tego pewnie fajny efekt uzyskasz gdy ustawisz troche glow'a. Tez jest w opcjach np. blinn'a. Pozdr.
bartolomeo Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 glow mayowy? bój się boga! ;) będzie flikało i mrygało i krzaki... glowy dodajemy w poscie.
ca mel Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 Jak sie go umie dobrze uzywac to nic nie bedzie migac ;] Wystarczy tylko w glownym shaderze mai glow wylaczyc automatyczna ekspozycje i glow jest calkowicie pod kontrola :P Choc to miganie i fikanie czasem robi calkiem fajny efekt. Pozdr.
bartolomeo Napisano 7 Luty 2010 Napisano 7 Luty 2010 hehe... no spoko. nieznam bo nie używam. po pierwszym podejściu do glowa mayowego dałem sobie spokój, bo jednak wolę mieć kontrolę nad obrazkiem i efekty dodaję w post :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się