Napisano 9 Luty 201015 l witam mam problem, dokladnie 2 problemy. Chce oswietlic pokoj ktory nie ma okien ale wiadomo ze w dzien swiatlo bedzie tam doierac bedzie rozproszone i bedzie wpadac z innych pomieszczen,nie bedzie on w kazdym razie bardzo czarny. jakim swiatlem i jakimi parametrami osiagnac takie oswieltenie wnetrza??drugie pytanie to jak chce zrobic ten sam pokoj oswietlic swiatlemsztucznym tj halogeny itp. Jak ustawic takie swiatlo??pracuje w maxie 2009 a silnik do renderowania to mental ray
Napisano 9 Luty 201015 l no jesli pokoj to tylko 4 sciany to jak z zewnatrz czy z innych pomieszczen ma trafiac rozproszone swiatlo? jesli juz chcesz robic jakies feke'i ze zrodlo swiatla bedzie gdzies w srodku pomieszczenia to daj tam jakies swiatlo wlacz final gather i diffuse bounce daj wiecej niz zero (taki szybki sposobik na to co chcesz)... ja i tak bylbym za stworzeniem okien i np uzyciem daylight system polaczonym z FG a nawet z skyportalem co do halogenow to photometric ligh typu web i zaladowanie mapki IES (w googlach tego sporo jest... w samym maxie tez pewnie klika mapek w jakims folderze tez)
Napisano 10 Luty 201015 l a potem wybrać preset Photometric Web w ustawieniach światła i możesz wcisnąć ten plik IES, na bazie którego będzie się świeciło kształt oświetlenia sztucznego. IES-y - w Internecie. Chyba że poprosisz o linki.
Napisano 13 Luty 201015 l Autor troche nierozumiem,modeluje sobie lampke w postaci halogena ,wchodze w swiatla photometric, wybieram free light, pozniej wybieram halogen np 100W. A co chodzi z tyumi ustawieniami co pisales wczeniej?? chodzi mi o ,,preset Photometric Web'' i te jakies IES??co to jest??
Napisano 27 Luty 201015 l Witam, Mam pytanie, zapytam tutaj by nie zawalać miejsca. Dodam jeszcze tylko, że maxa dopiero od nie dawna zaczynam głębiej poznawać. Sprawa jest banalnie prosta, Szukam opcji gdzie można zmieniać dowolnie wartość rozmycia cieni dla światła np area spot w mentalu. Wybieram adv ray traced przelączajac rowniez na inverse square. Z opcji do wyboru mam tylko wspolczyniki dens, opaciety i kolor. Natomiast w świetle daylight jest wyraźnie wyodrebniona opcja rozmycia i wszystko ładnie chodzi. Ważne jest dla mnie abym mógł algorytm zmieniać odrębnie dla każdego światla. tutaj przykład mojego renderu z problemem: Oczywiście pracuje przy użyciu FG i GI. Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto