Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem czy wybrałem dobry dział, ale sprobuje

Chciałbym o coś zapytać. Sam w przyszłości będę robił super wizualizacje wnętrz i itp.., lecz na razie jestem mało doświadczony, ale coś już tam wiem. Więc co do pytań o to one

 

1. Czy nakładanie Turbosmotha na poszczególne obiekty ma znaczenie później przy czasie renderingu ??, i czy nakładać na wszystkie obiekty turboosmotha, a jak nie turboosmotha to co innego nakładać, żeby wygładzić krawędzie ??. Sam mój rendering trwa około 6 godzin przy 700tys polygonów (oczywiście z nałożeniem turboosmotha na poszczególne obiekty) razem oczywiście z FG i GI trochę to mnie martwi bo mam dosyć dobry komputer procka E8200.

 

2. Sam używam Mental Raya, Vraya nie umiem i w najbliższej przyszłości nie będę też używał z wielu powodów :). Czy jest jakaś różnica między Mentalem a Vrayem ?? chodzi mi o jakościową i czy czas renederingu z któryś z tych metod jest krótszy ??

 

3. Czemu jak używam Daylighta (Mr Sky, Mr Sun), który wpada do domu przez okno na której jest szyba, to całe światło jest jakby osadzone na tym oknie, scena jest owszem osaczona, lecz na oknie jest dodatkowe światło a dokładnie na jego ramach. Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem :)

 

Co do sceny to nie mogę jej pokazać z wielu powodów tak więc przykro mi :)

 

Proszę o odpowiedź na te pytania bardzo mi na tym zależy

  • Sad 1
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=12 przenies sie do tego działu, na wipie nic na gebe sie nie dowiesz bez zamieszczenia jakiegos obrazka. Co to turbosmootha to nie musisz wszedzie go pchać co to sprzetu jaki masz to sie nie bede wypowiadał bo troszke za mało podałeś a smooth moze spowodowac spowolnianie renderera. Edytowane przez s_vimes
Napisano

Witam

Sam jestem początkujący ale mogę ci przekać to co wiem mniej więcej, jak coś bedzie nie tak to mnie ktoś poprawi :P

 

1. Nie musisz dawać turbo na wszystko. Jak coś ma prosty kształt, bez owali i krzywizn to można po wymodelowaniu zamiast dawać ts chamferować krawędzie ( czy też miejsca gdzie chcemy jakiejś gładkości). Potem doddać modyfikator Smooth (choć nie wiem czy przy renderingu nie ma tego automatycznie, ale to tylko moje gdybanie).

TS zwiększa czas renderingu gdyż zwiększa się liczba poligonów w modelu, niestety dzieli on każdy poligon w modelu i często produkuje znacznie więcej niż możnaby osiągnąć bez TS. Możesz również odchudzać model np. usuwając loopy krawędzi w miejscach gdzie masz płaskie powierzchnie ( ale rób to jak bedziesz pewien że model jest skończony).

 

2. Tu ci nie odpowiem na 100%. Z tego co wiem w mental jest nieco gorszy, ale niewiele. Jednak zdecydowanie łatwiej jest osiągnąc ładny efekt w Vrayu, w mentalu trzeba więcej wiedzieć i umieć. Vray jest chyba trochę wolniejszy, ale to jest bardziej informacja rodem z Onetu niż z Wiadomości ;D

 

3.Też nie jestem pewien, ale spróbuj ustawić w ustawieniach danego źródła światła żeby cienie były typu Mental ray cośtam, nie mam maxa to nie jestem pewien ale zrób test i sprawdź.

Napisano (edytowane)

Mental ray shadow map czy cos w tym stylu

Może jeszcze zaznacz przy materiale 2sieded.

Edytowane przez gonnog
Napisano

1. 6h- dużo za długo :) chyba, że to jakaś hiper skomplikowana scena z mega shaderami

 

3. nie rozumiem za bardzo co masz na myśli...ale przy takim rodzaju oświetlania zapoznaj się z patentem pod tytułem sky portal (w helpie maxa znajdziesz wystarczające info)

 

 

aaa nie używajcie shadow map tylko ray traced :]

Napisano (edytowane)

Litości panowie nie zaczynajcie dyskusji czy mental jest lepszy od vraya czy na odwrót to powiem tak ani jeden ani drugi nie jest lepszy w jednym i drugim można walnąc super prace mental moze jest troszke bardziej skomplikowany ale niewiele. No i najwyżej za mentalem przemawia to ze jak sie chce mieć orginały to wystarczy tylko kupić 3ds max a nie trzeba dokupywać jeszcze vraya.

 

Co do punktu trzeciego to winny jest materiał szyby, musisz znaleść ustawienie które odpowiada za tzw affect shadow

Edytowane przez s_vimes
Napisano

1. zrob boxa i wyrenderuj (12trisow)

potem dowal mu 7ooK i wyrenderuj. zobaczysz czy ma to znaczenie. poza tym dowalenie tych globalnych parametrow renderu na maxa jest raczej malo inteligentne, a drastycznie zwieksza czasy

 

2. mental i vray sa podobnej klasy.z tym ze Mental jest wolniejszy. Ale jego niewiatpliwa zaleta jest byc zalacznikiem promocyjnym do maxow. jak mialbym wybierac scan vs MR, zgadnij co wybiore.

 

3. eee ze co?, moze masz zly material szyby. i polecam skyportale

 

pozdr

Napisano

Bardzo dziękuję za odpowiedzi, będę próbował zlikwidować moje błędy. A co do Vraya to ja myślałem, że to włąsnie Vray jest trudniejszy to opanowania bo jak widziałem na screenach to jest trochę dużo tych opcji no ale nie mi to oceniać :).

 

Co do mojej pracy to jest zbudowana z boxów tzn zrobiłem prostą szafę półki stolik i wszystko dałem do turboosmootha, zrobiłem jak napisaliście, żeby nie wszystko dawać do turboo i powiem, że bez turbo jak i z turbem praktycznie nie ma różnicy :)

 

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności