al3r Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 Witam, to jest moja pierwsza wizualizacja więc zabrałem się za aktualne pomieszczenie w moim domu. Zanim uznam pracę jako skończoną potrzebuje waszej pomocy bo utknąłem w paru miejscach. Od razu napisze, że najpierw szukam wszelkich tutoriali, książek itd, a dopiero później kieruje pytania na forum. Zdjęcie aktualnej kuchni: Kadrowanie wizualizacji narzuciło zdjęcie, w finalnej scenie zrezygnowałem z paru elementów: Wizualizacja była przewidziana na ogólny kadr, bez przybliżeń. Pokusiłem się jednak zbliżeniami, na których nie rzuca się np mała ilość polygonów (szczególnie mikrofala i czajnik) i słabe tekstury (banany, firanka). Wszystko było renderowane w mentalu, i chciał bym aby już czysty render był akceptowalny, bez poprawiania w photoshopie, przydatne jak by się chciało mini animacje zrobić (np jakiś najazd kamery). Stąd pytania: 1. Do ogólnego renderu - jak zrobić idealną biel w oknie? Pierwotnie próbowałem z glarą ale nie wyszło najjaśniejsza była na ścianie przy oknie, a nie w samym oknie. Na tym renderze jest plane z białym świecącym materiałem arch&designe i dalej to nie jest biel jaką bym sobie życzył. Pomijając fakt że jak renderowałem z plane w scenie (plane wyłaczony kompletnie z rzucania cieni, z fg i gi) to całe gi szło na łeb na szyje, musiałem go dorenderowywać (nie ma to jak słowotwórstwo:P) jako wycinek. 2. Do odbicia w mikrofali, materiał to arch&designe i wydaje mi się że od końca firanki już powino być czarno, bo ściana jest dalej niż firanka. Z drugiej strony światło odbija się od wewnętrznej strony firanki i leci naścianę nad kaloryferem oświetlając ja. Próbowałem już z ustawieniami odległości odbić, z mocą odbić itd itp, czy jest na to jakaś inna rada niż photoshop? 3. Co do butelek (pomijając wyblakłą naklejkę (przez mentala wszystkie tekstury strasznie bledną; szczerze nie wiem jak jest w innch renderach bo dopiero się uczę renderowania i skupiłem się na mentalu) i zbyt nasyconą deskę do krojenia. Tutaj problem ze szkłem i z tymi czarnymi plamami w dzbanku. Wszędzie ustawiałem ilość przejść refraction i reflection, w renderze w materiale. Materiał to oczywiście arch&design. Przydał by mi się jakiś specjalista od tego materiału. 4. Na kadrze z chlebakiem - banany przemilczę bo to tylko moje lenistwo, ale kochane pomarańcze, czy ktoś ma jakaś metodę na nie? Wiem jak wygląda pomarańcza, czym charakteryzuje się jej tektura, materiał standardowo u mnie arch&design, próbowałem z bumpem, z displace, wszelkie ustawienia glossiness i reflection a mimo to wychodzi mi taka super sucha. 5. Co do firanki to zbliżenie tylko tak dla zasady, ale ona nie nadaje się na żadne zoomy:P Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za wszelką pomoc
Samot-nick Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 No, na duzym rysunku mikrofala wyglada jaby miala pobita szybe. dopiero na zblizeniu zalapalem ze to jest firanka. No z mentalem to niewiele pomoge. Ogolnie wrazenie pozytywne
hunter24 Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Jestem w głębokim szoku naprawdę jak dla mnie super robota, no ale rzeczywiście szyba mikrofali za bardzo się odbija, zmniejsz trochę odbicie. Jeśli to jest twoja pierwsza praca to powiem, że na prawdę wygląda zaje... :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się