Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heloł,

 

Nie będzie chyba dla nikogo zaskakującym stwierdzenie, że w Polsce rynek 3D jest oparty głównie na Maksie. Jestem właśnie na etapie wbijania się na ten rynek i dostaję z różnych źródeł taką właśnie informację. Jakkolwiek kocham mojego lajtłejwa jakniewiemco, to zdaje się, że trzeba będzie się w Maxa wyposażyć, ku łatwiejszemu życiu.

 

Tyle wstępem, natomiast pytanie właściwe brzmi: W jakim stopniu standardowa paczka z Maxem jest wystarczająca do produkcji wizualizacji, animacji itd? Jaki tam jest renderer? Moje doświadczenia z tym softem datują się na czasy, kiedy Mental był zewnętrznym, płatnym rendererem, było też cuś takiego jak Brazil. Jak to jest w tej chwili? Ponadto - w jakie, waszym zdaniem, pluginy do modelowania, klonowania/instancji, animacji, pixelfiltry zewnętrzne należałoby się zaopatrzyć?

 

Słowem - poradnik kupującego :)

 

Mam jeszcze jedno pytanie, tylko błagam Was, zaklinam na wszystkie vertexy we Wszechświecie, niech to się nie przerodzi we flejma, błagaaam!

 

Urok LW polega między innymi na tym, że kosztuje 800 ojro. Max jest pięciokrotnie droższy - krótko mówiąc, za co się tyle płaci? Jeszcze raz - bardzo Was proszę o racjonalne argumenta, mnie samemu na tym zależy, żeby się przekonać, że wydaję kilkanaście klocków, bo jest sens, a nie dlatego, że akurat wszyscy się zgadali, żeby pracować na tym sofcie i tyle.

 

Uf, dzięki za uwagę :)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To ja zaczne od flamowania ;)

Pracuje w Maxie od 5 lat ponad, uzywam od 7. Jakbym tylko mial wiecej czasu i oferte pracy w innym sofcie to bym sie przerzucil :D

Max w tym momencie duzo wizek wypuszcza, w polaczeniu z Vrayem jest do tego naprawde niezly. Do niedawna bardzo przydawal sie polyboost do modelowania, ale od wersji 2010 zintegrowali go ponoc (nie wiem, nie uzywam 2010 jak narazie).

Odnosnie animacji sie nie wypowiem. Nie mam pojecia o co biega kiedy mowisz pluginy do klonowania/instancji i pixelfiltry.

Szczerze mowiac, jesli nie planujesz pracowac w vizualizacji, lub jesli naprawde nie siedzisz juz troche w maxie, to usprawiedliwienie kupna Maxa jest ciezkie :)

 

Pozdrawiam porannie.

Napisano

hej.

moim zdaniem pracowanie na danym konkretnym sofcie opłaca się, jeśli cały Twój zespół na nim pracuje. Albo firma w której robisz. Jeśli jesteś freelancerem, to wydaje mi się, że możesz pracować w czym Ci się podoba. Więc kupno Maxa tylko dlatego, że branża w tym robi, mija się z celem. No ale jak uważasz :)

A w maxie masz zintegrowanego Mentala. Do animacji jest super :) Nie znam się na wizualizacjach, ale wydaje mi się, że na początek powinien dać radę. Modelowanie w maxie też jest bardzo przyzwoite. Nie jest to Modo - ale spokojnie wystarcza :)

Napisano

No właśnie jestem (a w tej branży chcę być) freelancerem - tylko jeśli bym miał szansę załapać się do jakiegoś projektu, gdzie byłbym w teamie, to gorzej :(

 

Poza tym czas - do LW siadam i robię, w Maksie - nauka.

 

mirach - klonowanie tudzież instancje - chodzi o mechanizmy powielania obiektów w różnoraki sposób, na przykład robisz drzewa w liczbie powiedzmy trzech, a takie cudo robi Ci z tego nieprzebyty las.

Pixelfiltry - narządy do wstępnej obróbki bitmap po (lub w trakcie) renderingu, także tzw. reconcstruction filters.

Napisano

co do lancerstwa w branzy. Jesli masz zamowienie na obrazek/anime to klienta zwykle nic nie obchodzi w czym to robione. Z teamem to roznie, modele latwo importowac, jednak oczywiscie skladanie wszystkiego w jedno kiedy kazdy pracuje na innym systemie to massakra.

 

Klono/instancje - mental ray i vray maja wlasne proxy, ktore zdecydowanie pomagaja z pamieciozernoscia. Sam Max ma instytucje "instance" ktora jest naprawde niezla jesli chodzi o oszczedzanie pamieci. Udalo mi sie swego czasu zrobic las na okolo 900mln poly z samych instancji. Do Vraya doszedl tez zewnetrzny plugin VrayScatter, ktory bardzo dobrze sie sprawuje w rzeczach w rodzaju "chce wielki las, szybko".

Do rozrzucania rzeczy tez niezle sie sprawuje system czasteczek.

 

Pixelfitry - na to chyba za malo obeznany jestem :)

 

pozdrawiam

Napisano

juz nie wspominajac o Xref'ach.. w jednym pliku masz budynki, potem xrefujesz je do glownej sceny jako proxy, zmienisz bryle budynku w pierwszym pliku, odswiezasz w glownej scenie.

do tego advanced painter, mental ray proxy painter, darmowe plug'iny.

 

pozdrawiam,

P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności