Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Jestem początkującym.

 

Bardzo proszę o uwagi co poprawić i czego w przyszłości nie robić!

 

BMW Concept CS:

frontbp.th.jpgperspectiveo.th.jpg sidegv.th.jpg

siatka:

siatkamaska.th.png siatkazderzak.th.png siatkabok.th.png

real:

bmwconceptcsgrille.th.jpg 2007bmwconceptcsrockfac.th.jpg

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie. Jest tak kiepskie ,że aż szkoda wypisywać błędy bo jest bardzo bardzo dużo.

Lepiej zaczni modelować od nowa i siatkę rozprowadzaj z głową i używaj chamferów z głową a nie robisz krawędzie ostre jak żyleta.

 

Ogólnie cały model jest krzywy. Mniej ciachaj siatkę a bardziej myśl jak ją poprowadzić.

  • Like 1
Napisano

Widze że prowokacja do skomentowanie się udala :)

Mógłbys jednak wypisać co jest źle a co [jeżeli w ogóle coś jest] dobrze?

Chciałbym wiedzieć co poprawić i nad czym pracować.

Pozdrawiam.

Napisano

siatkazderzakcopy.jpg

 

Sorki za słowo TO powinno być TU

 

Za dużo chamferów nie wiem po co używasz go 3 krotnie skoro wystarczy tylko raz. Druga sprawa to co się dzieje przy napisie nie wiem co ty tam nakąbinowałeś ale to makabra.

 

siatkamaska.jpg

 

Znowu chamfer. A na zielono to za bardzo pociachałeś przez co wszystko faluje.

 

Modeluj POWOLI ale myśl jak rozkładasz siatkę. Można bardzo dobry efekt uzyskać nawet przy małej ilości poly niż ciachając siatkę jak oszalały.

Napisano

podstawowe zasady:

-unikaj trójkątów

-chamfery nie na tym etapie modelowania i nie po 3!!! model jest pod TS a nie LP wiec po co zaokrąglasz chamferem skoro TS to zrobi

-równomiernie rozłożona siata to podstawa (pooglądaj inne dobre WIPy i analizuj dlaczego tak a nie inaczej)

-przedewszystkim modeluj, sam musisz wypracować metody układania siatki w różnych momentach (światała, grille, wloty i inne)

 

co do modelu, zacznij od nowa, jak będzie źle, zaczniesz jeszcze raz aż będzie dobrze, trzeba cierpliwości jak chcesz się dobrze nauczyć modelować, nie da się zrobić jednego tutoriala i wiedzieć wszystkiego, jak w większości przypadków to praktyka czyni mistrza, pozdrawiam

 

EDIT: Latos troche wyrozumiałości niedawno tobie pisaliśmy to samo :P

Napisano

Fakt, przepraszam za moje ,,agresywne" zachowanie. Ale dziś jakiś taki dzień mam.

 

To jak poprzednik pisał. Zaczni modelować na podstawie tutoriala z niego się dowiesz podstawowych rzeczy a dalej to tylko kwestia wyobraźni ;)

Napisano

Czasami to dobrze jak ktoś krzyknie :)

 

Chcialem też przeprosić za mała prowokację, ale bardzo mi zależało na opinii, a tu wchodze nastepnego dnia i nic.

 

Mój pierwszy model robiłem wg tutoriala "Digital Tutors - Automotive Modeling in 3ds Max ".

Jego efekty zamieściłem tutaj: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=64704

Nie chciałem modelować mustanga bo wydawało mi sie to zbyt łatwe i wybrałem inny model, teraz widze że będe jednak musiał.

 

BMW starałem się modelować tak aby po włączeniu NURBS model był podobny do zdjęć [i nawet w miare go przypomina], nie zbałem zbytnio o siatke.

Napisano

Kiedy właśnie siatka jest najważniejsza;) Bo według niej będą generowane odbicia światła które będziesz miał podczas renderu.

Napisano

59862207.jpg

Czyli tutaj te ostre krawędzie też są złe?

Ponieważ starałem się robić właśnie w ten sposób ew narzędziem cut aby nadać ostrości. Fakt może ich było zbyt wiele, ale przy 1 linii nie dostawałem zdowalającego mnie efektu.

 

Małe pytanie nowicjusza:

-chamfery nie na tym etapie modelowania i nie po 3!!! model jest pod TS a nie LP wiec po co zaokrąglasz chamferem skoro TS to zrobi

Co to jest TS? LP domyślam sie że Low Poly
Napisano
TurboSmooth(wygladzanie) cos jak wygladzanie jak to napisales po wlaczeniu Nurbs, tyle ze dodajesz jako modyfikacje, zageszcza siatke i wygladza

dokładnie tak ;)

 

IOM nie poddawaj się z tym BMW, nie zgodze sie z Latosem zebyś robił samochód z tutoriala, wybrałeś fajny samochód i będziesz miał dużo wiekszą satysfakcje jak go skończysz, ferrari też zaczynałem drugi raz jak juz miałem całą karoserie, choćbyś robił ten model 4 misiące to warto bo dużo więcej Ci to da. Jeszcze raz, pooglądaj siatki różnych modeli i myśl modelując swój projekt.

Napisano

Frelu co do pytania to wywal te connecty i zostaw "zaostrzanie krawędzi" narazie w spokoju, zaznaczasdz linie tktórą chesz mieć ostra i bierzesz chamfera a potem nakładasz Turbo Smootha, potestuj sobie jak to wygląda, ale jeśli jeszcze do tego nie doszedłeś to zrób jeszcze jakiś tutorial dobry, ja na początku kupiłem car4ever od evermotion i wystarczyło zrobić mustanga od poczatku :)

Napisano

Witam po przerwie.

Wywalilem connecty i chciałem się zabrać za prostowanie siatki.

Pytanie moje brzmi: czy siatka ma isc tak jak zielone linie?

Ponieważ samo stwierdzenie "wyprostuj siatke" niewiele mi mówi.

W szkole niestety mam mało modelowania, a szkoda.

94285857.jpg

Napisano (edytowane)

za gęsta maska, na moje oko, na środku maski jest wybrzuszenie, później masz taki trójkątny płaski obszar, lekko w dół i koniec maski, jeśli chodzi o gęstość linii to powinno wystarczyć tak, tam gdzie zółte będzie chamfer, nie zagęszczaj za bardzo bo nie utrzymasz prosto tego, na tej trójkątnej części żeby uniknąć trójkąta z przodu maski, poprowadź jednego connecta nie do końca tak jak na zdjęciu, wtedy nie będziesz miał bugga

32e7346833eeae10.jpg

powodzenia

Edytowane przez rallyman
Napisano

Jak na ten etap pracy siatka jest ZA BARDZO pociachana na tym etapie siataka powinna być tak gęsta ,że możesz na palcach policzyć ile ma poly.

Napisano

Na razie nie rób tych wgięć na masce tylko osiągni kształt samochodu. Detale potem się dodaje. Postaraj się ,żeby odległości między liniami były zbliżone do siebie. Nie rób trójkątów bo już widać ,że zacząłeś je robić.

Napisano
Na razie nie rób tych wgięć na masce tylko osiągni kształt samochodu. Detale potem się dodaje. Postaraj się ,żeby odległości między liniami były zbliżone do siebie. Nie rób trójkątów bo już widać ,że zacząłeś je robić.

sory stary ale irytują mnie twoje posty, wprowadzasz w tym momęcie gościa w bład, maske od razu musi zrobić z takim kształtem jaki ma być, to nie jest detal! trójkąt zrobił narazie jeden, owszem ma go nie być, za gęsto masz dalej, najpierw robisz plane 1x1 i rozstawiasz go po rogach maski, później dajesz connect max 6 po długości samochodu i zrobią ci się równe odległości, wiadomo przód musisz troche zagęścić ( tak jak teraz jest ok) żeby uzyskać spad

Napisano

Każdy ma swoją metodę na robienie. Ja najpierw z maski robię ogół a dopiero potem dodaję detale. Nie wkurzaj się bo każdy robi po swojemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności