Napisano 20 Luty 201015 l Siema Da sie jakos wylaczyc tylko jeden konkretny obiekt z globalnych odbic (hdri)? Jedyny pomysl ktory mi przychodzi do glowy to wylaczenie hdri w globalnych odbiciach i ladowanie jej do slotu environemt kazdego materialu poza tym jednym wybranym. Da sie jakos inaczej?
Napisano 20 Luty 201015 l Załadować do slotu enviroment materiału tego obiektu nullową, czarną bitmapę? Tak strzelam na ślepo, ale tak bym najpierw próbował.
Napisano 20 Luty 201015 l nie pamietam dokładnie ale czy prawy myszy na tym obiekcie-> vray properties-> i odchaczyć "exlude reflections" czy jakoś tak?
Napisano 20 Luty 201015 l Prawy myszy-> obj properties-> odznaczyć affect reflection/refraction. Chyba o to idzie?
Napisano 20 Luty 201015 l Autor dzieki, sprawdze i dam znac - pomysl hynola chyba ok - JmTM00 - nie ma takiej opcji:) exclude ref jest w opcjach swiatel - pressenter - ale to chyba znaczy ze wtedy ten obiekt nie bedzie sie odbijal w innych ale sprawdze
Napisano 20 Luty 201015 l Hej, az sprawdziłem, jest taka opcja :] nazywa sie "visible to reflections" może to pomoże ?
Napisano 20 Luty 201015 l Autor fakt, jest ale nie dziala jednak tak jak chcialem:) pomysł hynola jest ok, chodzi o to ze do global light uzylem sobie jednej mapy a do odbic innej mapy hdri, no i wtedy szyby w oknie fatalnie wygladaly, chcialem zrobic tak zeby ta hdri odbijala sie wszedzie poza szybami, wiec przekopiowalem mape global light do slotu environment materialu szyb i gra i jeszcze jedno, przy gammie 2.2 mowi sie ze nie powinno sie juz correctowac mapy hdri bo ona sama jest juz w tej gammie, ale jakos mam wrazenie ze hdr'ka lepiej wyglada w odbiciach po color correct z gamma 2.2...jak to jest?
Napisano 20 Luty 201015 l HDRI ma gammę równą 1.0. Nie powinno się jej ruszać. Ma być 1. Jeżeli dopiero po korekcie do 2,2 masz dobre światło to znaczy że masz źle ustawioną siłę HDRKI albo jej white point.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto