Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czy moge osobno policzyc same drzewa, drogi, budynki.. tak zebym mogl ustawiac rozne parametry renderingu dla wybranych obiektow. dla drzew slabsze, dla budynkow lepsze.

chodzi tez o to, ze gdy drzewa beda wykluczone z liczenia, byly widoczne dla odbic i stawialy cienie. gdy bede liczyl drzewa, maja byc one zasloniete w tych miejscach gdzie nan przyklad stoja za budynkiem.

czy cos takiego jest mozliwe, i jak sobie z tym poradzic?

software: max 2009. vray 1.5sp2

 

pozdrawiam,

P.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No cóż, górniczę sobie, bo okazuje się, że samemu by mi się to przydało. Rzecz banalna, fruwają sobie liście w powietrzu, i chciałbym tylko je wyrenderować, z kanałem alpha w tle, ale tak, aby obiekty rzucały na nie cień, tylko żeby tych obiektów z kolei nie było widać na renderze. Można jakoś tak zrobić?

 

Sz.

Napisano

pressenter - nie wystarczy jak pozostałym obiektom w scenie odchaczysz visible to camera?

Napisano

Myślałem o tym, tylko jak scena ma 18mln poly, i później z jakiegoś powodu nie będę mógł tego cofnąć (a któryś obiekt, pewnie jakiś shape, mi powoduje, że nie mogę tego zgrupować), i miałbym ręcznie to "odklikiwać"... liczyłem po prostu, że jest jakiś prostszy sposób. :D

Napisano

O ile dobrze pamiętam Visible to camera można włączać/wyłączać dla wszystkich aktualnie zaznaczonych obiektów. Możesz też skorzystać z opcji Render Selected z tym, że czasami "szarpie" krawędzie.

Napisano

VS_: No oczywiście! Że też o tym nie pomyślałem. Layersy rozwiązują moje wszystykie problemy szybko i sprawnie. Dzięki za tipa. ;)

 

Sz.

Napisano
LaR - szarpanie krawedzi to nie przypadek, to juz wielokrotnie poruszany temat premultiplikacji.

 

Dla mnie oczywiste, nie mniej wolałem zaznaczyć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności