duke_leto_2 Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 czy moge osobno policzyc same drzewa, drogi, budynki.. tak zebym mogl ustawiac rozne parametry renderingu dla wybranych obiektow. dla drzew slabsze, dla budynkow lepsze. chodzi tez o to, ze gdy drzewa beda wykluczone z liczenia, byly widoczne dla odbic i stawialy cienie. gdy bede liczyl drzewa, maja byc one zasloniete w tych miejscach gdzie nan przyklad stoja za budynkiem. czy cos takiego jest mozliwe, i jak sobie z tym poradzic? software: max 2009. vray 1.5sp2 pozdrawiam, P.
pressenter Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 No cóż, górniczę sobie, bo okazuje się, że samemu by mi się to przydało. Rzecz banalna, fruwają sobie liście w powietrzu, i chciałbym tylko je wyrenderować, z kanałem alpha w tle, ale tak, aby obiekty rzucały na nie cień, tylko żeby tych obiektów z kolei nie było widać na renderze. Można jakoś tak zrobić? Sz.
Loki Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 pressenter - nie wystarczy jak pozostałym obiektom w scenie odchaczysz visible to camera?
pressenter Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Myślałem o tym, tylko jak scena ma 18mln poly, i później z jakiegoś powodu nie będę mógł tego cofnąć (a któryś obiekt, pewnie jakiś shape, mi powoduje, że nie mogę tego zgrupować), i miałbym ręcznie to "odklikiwać"... liczyłem po prostu, że jest jakiś prostszy sposób. :D
La R Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 O ile dobrze pamiętam Visible to camera można włączać/wyłączać dla wszystkich aktualnie zaznaczonych obiektów. Możesz też skorzystać z opcji Render Selected z tym, że czasami "szarpie" krawędzie.
pressenter Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 VS_: No oczywiście! Że też o tym nie pomyślałem. Layersy rozwiązują moje wszystykie problemy szybko i sprawnie. Dzięki za tipa. ;) Sz.
La R Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 LaR - szarpanie krawedzi to nie przypadek, to juz wielokrotnie poruszany temat premultiplikacji. Dla mnie oczywiste, nie mniej wolałem zaznaczyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się