Napisano 20 Luty 201015 l czy moge osobno policzyc same drzewa, drogi, budynki.. tak zebym mogl ustawiac rozne parametry renderingu dla wybranych obiektow. dla drzew slabsze, dla budynkow lepsze. chodzi tez o to, ze gdy drzewa beda wykluczone z liczenia, byly widoczne dla odbic i stawialy cienie. gdy bede liczyl drzewa, maja byc one zasloniete w tych miejscach gdzie nan przyklad stoja za budynkiem. czy cos takiego jest mozliwe, i jak sobie z tym poradzic? software: max 2009. vray 1.5sp2 pozdrawiam, P.
Napisano 22 Luty 201015 l No cóż, górniczę sobie, bo okazuje się, że samemu by mi się to przydało. Rzecz banalna, fruwają sobie liście w powietrzu, i chciałbym tylko je wyrenderować, z kanałem alpha w tle, ale tak, aby obiekty rzucały na nie cień, tylko żeby tych obiektów z kolei nie było widać na renderze. Można jakoś tak zrobić? Sz.
Napisano 22 Luty 201015 l pressenter - nie wystarczy jak pozostałym obiektom w scenie odchaczysz visible to camera?
Napisano 22 Luty 201015 l Myślałem o tym, tylko jak scena ma 18mln poly, i później z jakiegoś powodu nie będę mógł tego cofnąć (a któryś obiekt, pewnie jakiś shape, mi powoduje, że nie mogę tego zgrupować), i miałbym ręcznie to "odklikiwać"... liczyłem po prostu, że jest jakiś prostszy sposób. :D
Napisano 22 Luty 201015 l O ile dobrze pamiętam Visible to camera można włączać/wyłączać dla wszystkich aktualnie zaznaczonych obiektów. Możesz też skorzystać z opcji Render Selected z tym, że czasami "szarpie" krawędzie.
Napisano 22 Luty 201015 l VS_: No oczywiście! Że też o tym nie pomyślałem. Layersy rozwiązują moje wszystykie problemy szybko i sprawnie. Dzięki za tipa. ;) Sz.
Napisano 22 Luty 201015 l LaR - szarpanie krawedzi to nie przypadek, to juz wielokrotnie poruszany temat premultiplikacji. Dla mnie oczywiste, nie mniej wolałem zaznaczyć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto