Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Wlasnie czemu tak jest? Okazuje sie, ze im wieksze radiusy Gi tym rander robi sie mniej doswietlony. Czy ktos wie czemu? Jakies pomysly?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jakie radiusy? jaki renderer?

kurs jasnowidztwa nieunikniony....

Napisano
  • Autor

haha. dobre. ciagle zapominam napisac.

 

Chodzi o mentala i o radiusy od GI te w glownej zakladce caustic and GI. Jak ustawiam je na 5 rander znacznie bardziej doswietlony niz jak sa 40 . Oczywiscie wspomagam sie FG jednoczesnie. Tak poprostu jest.

 

Czy im mniejsze radiusy GI to lepszy detal rowniez tak jak przy FG?

I czy powiedzmy radius GI=5 to juz jest malo?

Napisano

Obejrzyj sobie tutki do mentala autorstwa użytkownika Temporal. Zaczaisz o co biega.

Napisano
  • Autor

lucek>> jestes pewien,ze ten tutorial da mi odpowiedz na moje pytanie? znam go i bardzo wiem o gdzie jest odpowiedz. Jakbys mogl to wytlumacz.

Napisano

no dobra napisze jeszcze raz, bo juz raz pisalem ale wspanialy skrypt szybkiej odpowiedzi wyslal te odpowiedz do kibla - czy ktos moze w koncu to poprawic!

 

zelazna zasada!

radiusy w gi/fg silnie zaleza od skali twojej sceny!!!! od rozmiarow

obiektow ktore wstawiles, od wielkosci powiekszenia (zblizenia) ktore uzyskales za pomoca kamery (mozna przeciez wjechac kamera i zrobic zblizenie klaczka

kurzu w rogu pokoju :D )

generalnie musisz wiedziec jak duza precyzje chcesz uzyskac

 

radiusy oczywiscie dzialaja w przestrzeni swiata a nie kamery, jakis przyklad na wyobraznie: jest sobie scena w ktorej jest box i ten box widac prawie w calym kadrze,

dobrze jest ustawic rozmiar radiusa na powiedzmy 1/20 dlugosci boku tego boksa,

zeby miec odpowiednio duza dynamike oswietlenia

 

prawidla:

a) im mniejszy radius tym mniejsze prawdopodobienstwo ze odpowiednia ilosc fotonow

sie zalapie, ale wieksza precyzja (dynamika) oswietlenia, jak zmniejszasz radius musisz zadbac o wieksza ilosc fotonow

b) im wiekszy radius tym bardziej mydlany efekt z tego wzgledu ze usrednia sie duza ilosc fotonow lub probek ktore maja malo wspolnego ze soba, teoretycznie jak dasz dostatecznie duzy radius..... uzyskasz stale oswietlenie :D stad twoje wrazenie o ogolnym spadku dynamiki - obszary bez fotonow usrednily sie z tymi ktore zawieraja

troche fotonow - pewnie dales za duzy radius w skali twojej sceny

Napisano
  • Autor

Dzieki. Super.

 

Doswietlalem pomieszczenie 40 m2 w bloku. Tak jak pisalem byc moze pojecie dynamika zawiera sie w tym ale u mnie to byla rowniez spora, bardzo duza roznica w jasnosci sceny. Powiedzmy przy radiusach 40 GI (radiusow FG nie zalaczam) pomieszczenie bylo szarawe a przy radiusach 5 GI (radiusow FG nie zalaczam) pomieszczenie bylo jasne.

 

Czyli rozumiem, ze moze sie tak dziac.

 

Ile milionow fotonow wrzycasz zeby dostac dobry efekt przy malych radiusach GI?

Napisano
Dzieki. Super.

 

Doswietlalem pomieszczenie 40 m2 w bloku. Tak jak pisalem byc moze pojecie dynamika zawiera sie w tym ale u mnie to byla rowniez spora, bardzo duza roznica w jasnosci sceny. Powiedzmy przy radiusach 40 GI (radiusow FG nie zalaczam) pomieszczenie bylo szarawe a przy radiusach 5 GI (radiusow FG nie zalaczam) pomieszczenie bylo jasne.

 

Czyli rozumiem, ze moze sie tak dziac.

 

Ile milionow fotonow wrzycasz zeby dostac dobry efekt przy malych radiusach GI?

 

 

pewnie masz ustawiona jednostke w maxie na "metry"

 

wiec radius 40 oznacza 40 metrow!!!!

 

sam sobie odpowiedz dlaczego masz takie efekty :D

Napisano

Ile milionow fotonow wrzycasz zeby dostac dobry efekt przy malych radiusach GI?

 

 

a to zalezy :D od tego jakie sa swiatla ile jest swiatel, jak duzo sie

odbije fotonow i jak duze sa skupiska fotonow

 

wlacz sobie podglad (wyswietlanie gestosci fotonow) zeby zobaczyc

jak duzo ich pada przy aktualnych ustawieniach, jesli za malo,

zwieksz ilosci fotonow itd, itd az bedzie na tyle gesto ze da sie

z tego policzyc oswietlenie

Napisano
  • Autor

nie wiem skad to wiedziales, ale rzeczywiscie jednostki byly na metry ustawione. :)

Napisano
nie wiem skad to wiedziales, ale rzeczywiscie jednostki byly na metry ustawione. :)

 

napisales 40m2, zabrzmialo to tak autorytatywnie... ze oczywiste

stalo sie ze pracujesz w metrach :P

 

pozmniejszaj te radiusy, zalozmy ze interesuje cie swiatlo o takiej dynamice ze nie chcesz zeby cos sie rozmazalo na powierzchni wiekszej niz kilka cm2,

wtedy radius ustaw na poziomie 3cm -> czyli 0,03m

 

teraz sprobujmy policzyc ile trzeba strzelic fotonow, to zalezy od swiatla:

a) dla swiatla area, znajdujacego sie gdzies przy suficie, swiecacego

na powierzchnie ok 40m2 + 4*6,32*2,5m2=okolo 100m2

przy radiusie 0,03 zebys "ustrzelil" chociaz ze 3 fotony w kazdym

miejscu przestrzeni, musialbys ich strzeli ok. 100/0,003=35 tysiecy

zwieksz to z 10 razy czyli ok 350tys fotonow dla takiego swiatla

b) jesli swiecisz jakims sloncem i uzywasz portali to fotony zostana

skupione w obszarze portalu ale po odbiciu rozejda sie podobnie

jak dla zrodla z pkt a) - wiec podobna wartosc ok 350 tys dla Sun

 

zeby uwzglednic ze czesc fotonow zostanie na powierzchni przy pierwszym/drugim odbiciu

musisz to dodatkowo pomnozyc przynajmniej przez 2

Napisano
  • Autor

tjviking>> byc moze obliczenia sa prawidlowe, jednak mimo zwiekszaenia ilosci photonow nawet 2x wiecej niz podales przy radiusach 5 cm nadal mam artefakty dosc duze na laczeniu scian i stropu, scian i podlogi czasami.

Czy udalo CI sie przy takich malych radiusach nie miec artefaktow? I czy to ma sens takie male radiusy? Jakie ilosci FG sa w satnie skorygowac te bledy. Ustawilem mulitplayer gestosci fg na 2 i 600 rays fg i nadal bledy sa spore. Jednak dopiero ok 25 cm radius GI daje zadowalajace efekty. Czy w takim razie jest sens probowac mniejsze wartosci radiusow GI? Daj znac.

Napisano

tak jak napisalem , male radiusy spowoduja ze bedziesz musial uzywac duzych ilosci fotonow, moje obliczenia sa schematycznie i nie uwzgledniaja wiele rzeczy, tym bardziej nie uwzgledniaja rachunku prawdopodobienstwa

 

zostaja ci 2 rzeczy: albo zwiekszac radius i co za tym idzie coraz bardziej rozmazywac oswietlenie, albo zwiekszac liczbe fotonow do poziomu kilku milionow

duza jakosc niestety zawsze kosztuje

Napisano
  • Autor

Rozumiem. To by sie zgadzalo.

Jak znajde wiecej czasu to zrobie proby z bardzo duza iloscia photonow i sie zobaczy. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności