Jorax Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Łatwo jest wymodelować w miare znośny nos, oczy, usta, używając referek. Ucho też nie jest jakimś ogromnym problemem, ale zebrać to do kupy to już jest sztuka. Robiłem już pare główek i zawsze wchodziły ochydne policzki, szyja, generalnie cała reszta. Wrzucam tu przykład (tak wiem że powinienem zacząć od człowieka a nie od elfo-avatara) Jak widać całkiem skopane, a im dłużej nad tym pracuje tym jest gorzej. Nie potrafie się do tego zabrać tak żeby wyszło jak należy.(przy okazji widze ze jakis babol w oku sie zrobił, ale nie o to nie o to) Krótko mówiąc, jak to ogarnąć?
Hynol Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 No bo głowa to ciężka sprawa. Zobacz sobie jak mistrzowie rozkładają topologię siatki, jak łączą poszczególne części twarzy, jak eliminują trójkąty. Pewnie trzeba będzie poszukać Face Topology w googlach.
Ania Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 tak wiem że powinienem zacząć od człowieka a nie od elfo-avatarawyjąłeś mi spod palców. Do człowieka łatwiej znaleźć referencje, np. tu: http://www.c4dexchange.com/en/section.aspx?tid=7&cid=0&page=1 Uwzględniać nie tylko bok i przód, ale też widok z ukosa. I topologia, jak mówił Hynol. Poszukaj np. na tym forum wątku "naked models" autorstwa Ttaaddkkaa.
PLS Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Musisz przeglądać dużo siatek głowy. Wyłapuj ważne miejsca z którymi masz problem i obserwuj jak radzą sobie z nimi inni. Tutaj jest jeden z tematów, gdzie znajdziesz siatki głowy. W Twoim modelu jest trochę błędów, np. łuk brwiowy zbyt ostry, usta wykrzywione i nadęte, z kolei babol przy oku może być spowodowany rozłączonymi vertexami. Powinieneś głównie skupić się na studiowaniu siatek innych osób.
kotisded Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Łap linka, zapomnialem nazwy oryginalnej strony wiec czymaj z tajlandii. Bardzo rzeczowy tutorial, który odpowie ci na większość pytań. http://www.thai3d.net/web/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=33920&highlight=
Jorax Napisano 27 Luty 2010 Autor Napisano 27 Luty 2010 @Hynol, trójkątów u mnie nie uraczysz, tak buduje siatkę, żebym nie musiał się ich pozbywać ^^ @Aniu, fajne na pierwszy rzut oka te referki ale jakby się wgryźć w szczegóły to się ze sobą często nie pokrywają, np. na jednym zdjęciu facet bardziej pochyla głowe, i niemożna się już tym podeprzeć bo poszczególne części twarzy się rozjadą, a idealnie identyczny rzut z boku i z przodu dorwać w necie to już w ogóle jest hardkor @PLS oglądam i albo trafiam raz na mistrzów a raz na padawanów, albo każdy robi to inaczej ^^' @kotisded fajne fajne, widziałem coś podobnego na jakiejś polskiej (albo angielskiej) stronie, przestudiujemy to szczegółowiej. @All thx za rady i linki
Ania Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Przecież możesz skalować i obracać referki w programie jeśli na zdjęciu było obrócone, albo używać ich nie jako podkład ale obok do podpatrywania (jak w malarstwie). Na pewno lepiej z takiej referki niż całkiem bez. Zresztą jak znajdziesz lepsze, to podziel się linkiem.
Rekomendowane odpowiedzi