woyo-sensei Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Witam. Zastanawialem sie jak mozna zrobic efekt goracego powietrza unoszacego sie nad ziemia (jak wiadomo powstaje wtedy charakterystyczne "zakrzywienie" obrazu/widoku/jak zwal tak zwal. Nie jestem ekspertem wiec nie krzyczcie na mnie za dobor slow :P Ewentualnie efekt a`la matrix, gdzie szybko przelatujacy obiekt zakrzywia lekko powietrze wokol siebie pozostawiajac za soba lekka smuge. Probowalem oprzec to na particlach, niestety jestem w tym raczej BARDZO poczatkujacy i po prostu sobie nie radze. W necie sa tutoriale do tego typu efektow, ale raczej dotycza statycznych obrazkow, a mi potrzebne jest to do animacji (cos jakby parodia Superman`a przelatujaca szybko przez miasto). Czy ktorys z bardziej zaawansowanych uzytkownikow moglby mi doradzic, co, jak i gdzie nalezy dodac/ustawic, aby osiagnac zamierzony efekt? Co do softu to korzystam z 3ds maxa 2010. Jesli to pomoze, to chcialbym oprzec to tylko na 3ds maxie bez wykorzystywania after effects i innych zewnetrznych programow do post-produkcji. Z gory dzieki za wszelkie konkretne odpowiedzi.
zdeno Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 nigdy nie robiłem animacji tak też bedę strzelał w ciemno. robiłbym to na animowanej mapie wave w slocie IOR refraction. Obiekt udający taką smugę po pocisku powinien być kompletnie niewidoczny dla odbić i światła , a posiadać jedynie refrakcję (100%) i zakrzywiać światło w swej istocie. jakiego silnika chcesz używać?
woyo-sensei Napisano 6 Marzec 2010 Autor Napisano 6 Marzec 2010 jesli chodzi Ci o render, to moze byc vray, moze byc mental. zalezy gdzie latwiej (to niekoniecznie) i przede wszystkim szybciej (w sensie renderowania kazdej klatki, animacja troche ich ma...). rowniez jesli sa do tego pluginy to tez chetnie wyprobuje (aktualnie posiadam fumefx`a, ale to chyba nie do tego, chociaz...)
woyo-sensei Napisano 7 Marzec 2010 Autor Napisano 7 Marzec 2010 nie tyle, ze nie chce, ale nie chcialbym. jesli to mozliwe, a raczej tak, to chcialbym to zrobic tylko w 3ds maxie. uparty troche jestem, wybaczcie :P
styczeń Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 woyo-sensei zastanów się czy jest sens się upierać ;] w normalnych produkcjach fejkuje się więcej niż myślisz, po co męczyć się w 3d skoro lepiej to wyjdzie w post, masz większą kontrole i szybsze rezultatu. a w amxie to wsadziłbym jakieś gęste particle w kształcie sfer i na nie jakiś szkło-poodbny materiał bez odbić, same refraction
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się