aspire Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Witam W jakim celu stosuje się upraszczanie siatki po meshsmooth np. http://img62.imageshack.us/img62/4791/54089503.jpg dlaczego nie powinno być tych małych kwadracików? drugie pytanie po co dodaje się chamfer na krawędziach? wygładza, czy wyostrza?
piotrek Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Kwadraciki mogą być ─ nie powinno być trójkącików ;) Z pewnych powodów. Odnośnie chamfera ─ sam się przekonaj. Zrób boxa, nałóż na niego meshsmooth. Następnie zrób drugiego boxa, ale na krawędzie nałóż chamfer (bardzo niewielki). Nałóż meshsmooth. Porównaj.
aspire Napisano 7 Marzec 2010 Autor Napisano 7 Marzec 2010 W każdym tutku jest upraszczanie siatki jak tutaj http://img62.imageshack.us/img62/4791/54089503.jpg dlatego pytam po co się to robi? niby efekt ten sam ale zawsze to robią?
kotisded Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Zbuduj taka siatkę i porównaj. Zależy jak wygładzone kanty chcesz otrzymać.
PLS Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Takie kwadraciki często psują wygląd w miejscu którym występują, dlatego trzeba się ich pozbyć. Druga sprawa tworzą się trójkąty i sześciokąty - zawsze należy zadbać aby model zbudowany był z czworokątów (chyba, że to game art).
bartolomeo Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 trójkąty mogą być - na płaskich powierzchniach. pięcioboki i więcej - od biedy też mogą być na płaskich powierzchniach. Problem pojawia się, jak masz powierzchnię wypukłą lub wklęsłą. w tych miejscach nie powinno być nic innego niż czworokąty. pozdro b.
Rekomendowane odpowiedzi