Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Witam Czy jest może plugin (ewentualnie funkcja w max, choć się nie spotkałem) który rozłożyłby równomiernie wierzchołki na jakiejś prostej/krzywej na równe odległości ? (jak np. w Illustratorze: Align -> Distribute Objects) Pozdrawiam
JmTm00 Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 (edytowane) modyfikator normalize na splajna daj :) Edytowane 16 Marzec 2010 przez JmTm00
Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 modyfikator normalize na splajna daj :) Powiedzmy, że normalize to będzie ostateczność :) Ma ktoś może jeszcze jakieś propozycje ? P.S. Zależało by mi na plugin-ie/modyfikatorze na poly-modelu... Pozdrawiam
Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 Na poly modelu to jest z kolei subdivide. Subdivide zwiększa ilość wierzchołków zgodnie z pierwotną ich topologią, a mnie chodzi o równomierne rozmieszczenie ich na linii/krzywej. Może pokażę to wizualnie: przed: po: Pozdrawiam
Bacry Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 pewnie chodzi ci o retopology, automat za ciebie tego nie zrobi, trzeba ręcznie. w maxie 2010 można dość dobrze pobawić się nowymi narzędziami z graphite modeling tools
mirach Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Jesli masz maxa nizej niz 2010 to zainteresuj sie Polyboostem (w 2010 jest wbudowany jako graphite tools czy jakos tak). Jesli dobrze pamietam to bylo tam troche funkcji ktore powinny ci pomoc. http://www.polyboost.com/features_modelling.htm http://polyboost.com/ - dzial video, polyboost 3 preview pokazuje chyba to o co ci chodzi.
Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 Jesli masz maxa nizej niz 2010 to zainteresuj sie Polyboostem (w 2010 jest wbudowany jako graphite tools czy jakos tak). Jesli dobrze pamietam to bylo tam troche funkcji ktore powinny ci pomoc. http://www.polyboost.com/features_modelling.htm http://polyboost.com/ - dzial video, polyboost 3 preview pokazuje chyba to o co ci chodzi. Zgadza się jest wbudowany, jednak, nie udało mi się tam znaleźć owej funkcji. Źle szukałem ? //EDIT Sprawdzę jeszcze Flow*** może któreś z nich... Pozdrawiam
mirach Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Zgadza się jest wbudowany, jednak, nie udało mi się tam znaleźć owej funkcji. Źle szukałem ? nie uzywam 2010, wiec niestety nie powiem ci gdzie to mozna tam konkretnie znalesc :)
Bacry Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 w części freeform masz topology tylko musisz wybrać on:surface a nie greed i potem wybrać obiekt i rysujesz.
Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 nie uzywam 2010, wiec niestety nie powiem ci gdzie to mozna tam konkretnie znalesc :) mirach ja również nie używam, ale mam plugin do 9 :) Znalazłem, funkcja nazywa się Space w panelu LoopTools. Dzięki Pozdrawiam
waza Napisano 16 Marzec 2010 Napisano 16 Marzec 2010 Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ. Mam nadzieję, że pomogłem.
Matuzalem Napisano 16 Marzec 2010 Autor Napisano 16 Marzec 2010 Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ. Mam nadzieję, że pomogłem. waza zgodzę się z Tobą - jest rewelacyjny :) również go używam już jakiś czas, nie wiem jak długo, ale dość długo, jednak to co znalazłem w PB jest tym czego szukałem. W przeciwieństwie do "Straighten Edge" który - jak piszesz - ustawia wszystkie n - 2 wierzchołków w linii prostej zgodnie z punktem początkowym i końcowym, tak funkcja z PB dosłownie ustawia równe odległości między wierzchołkami, "uśredniając" tym samym topologię. Można jeszcze użyć Relax do "złagodzenia" wyniku - efekt taki jak oczekiwałem. Dzięki waza za zainteresowanie. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się