Skocz do zawartości

[3ds max] Równomierne rozmieszczenie wierzchołków


Matuzalem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy jest może plugin (ewentualnie funkcja w max, choć się nie spotkałem) który rozłożyłby równomiernie wierzchołki na jakiejś prostej/krzywej na równe odległości ? (jak np. w Illustratorze: Align -> Distribute Objects)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Na poly modelu to jest z kolei subdivide.

Subdivide zwiększa ilość wierzchołków zgodnie z pierwotną ich topologią, a mnie chodzi o równomierne rozmieszczenie ich na linii/krzywej.

 

Może pokażę to wizualnie:

 

przed:

17.jpg

 

po:

18.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz maxa nizej niz 2010 to zainteresuj sie Polyboostem (w 2010 jest wbudowany jako graphite tools czy jakos tak). Jesli dobrze pamietam to bylo tam troche funkcji ktore powinny ci pomoc.

http://www.polyboost.com/features_modelling.htm

 

http://polyboost.com/ - dzial video, polyboost 3 preview pokazuje chyba to o co ci chodzi.

Zgadza się jest wbudowany, jednak, nie udało mi się tam znaleźć owej funkcji. Źle szukałem ?

 

//EDIT

Sprawdzę jeszcze Flow*** może któreś z nich...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ.

Mam nadzieję, że pomogłem.

 

waza zgodzę się z Tobą - jest rewelacyjny :) również go używam już jakiś czas, nie wiem jak długo, ale dość długo, jednak to co znalazłem w PB jest tym czego szukałem. W przeciwieństwie do "Straighten Edge" który - jak piszesz - ustawia wszystkie n - 2 wierzchołków w linii prostej zgodnie z punktem początkowym i końcowym, tak funkcja z PB dosłownie ustawia równe odległości między wierzchołkami, "uśredniając" tym samym topologię. Można jeszcze użyć Relax do "złagodzenia" wyniku - efekt taki jak oczekiwałem.

 

Dzięki waza za zainteresowanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności