Matuzalem Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Witam Czy jest może plugin (ewentualnie funkcja w max, choć się nie spotkałem) który rozłożyłby równomiernie wierzchołki na jakiejś prostej/krzywej na równe odległości ? (jak np. w Illustratorze: Align -> Distribute Objects) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
JmTm00 Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 (edited) modyfikator normalize na splajna daj :) Edited March 16, 2010 by JmTm00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 modyfikator normalize na splajna daj :) Powiedzmy, że normalize to będzie ostateczność :) Ma ktoś może jeszcze jakieś propozycje ? P.S. Zależało by mi na plugin-ie/modyfikatorze na poly-modelu... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Na poly modelu to jest z kolei subdivide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Na poly modelu to jest z kolei subdivide. Subdivide zwiększa ilość wierzchołków zgodnie z pierwotną ich topologią, a mnie chodzi o równomierne rozmieszczenie ich na linii/krzywej. Może pokażę to wizualnie: przed: po: Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 pewnie chodzi ci o retopology, automat za ciebie tego nie zrobi, trzeba ręcznie. w maxie 2010 można dość dobrze pobawić się nowymi narzędziami z graphite modeling tools Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Jesli masz maxa nizej niz 2010 to zainteresuj sie Polyboostem (w 2010 jest wbudowany jako graphite tools czy jakos tak). Jesli dobrze pamietam to bylo tam troche funkcji ktore powinny ci pomoc. http://www.polyboost.com/features_modelling.htm http://polyboost.com/ - dzial video, polyboost 3 preview pokazuje chyba to o co ci chodzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Jesli masz maxa nizej niz 2010 to zainteresuj sie Polyboostem (w 2010 jest wbudowany jako graphite tools czy jakos tak). Jesli dobrze pamietam to bylo tam troche funkcji ktore powinny ci pomoc. http://www.polyboost.com/features_modelling.htm http://polyboost.com/ - dzial video, polyboost 3 preview pokazuje chyba to o co ci chodzi. Zgadza się jest wbudowany, jednak, nie udało mi się tam znaleźć owej funkcji. Źle szukałem ? //EDIT Sprawdzę jeszcze Flow*** może któreś z nich... Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Zgadza się jest wbudowany, jednak, nie udało mi się tam znaleźć owej funkcji. Źle szukałem ? nie uzywam 2010, wiec niestety nie powiem ci gdzie to mozna tam konkretnie znalesc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacry Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 w części freeform masz topology tylko musisz wybrać on:surface a nie greed i potem wybrać obiekt i rysujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 nie uzywam 2010, wiec niestety nie powiem ci gdzie to mozna tam konkretnie znalesc :) mirach ja również nie używam, ale mam plugin do 9 :) Znalazłem, funkcja nazywa się Space w panelu LoopTools. Dzięki Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
waza Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ. Mam nadzieję, że pomogłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matuzalem Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Nie wiem, czy o to chodzi ale chyba tak... Jest taki skrypt "Straighten Edge", który ustawia zaznaczone vertexty w linii prostej między dwoma punktami zaznaczonymi w kolejnym kroku. Używam go prawie od roku - rewelacja. Podkreślam, że nie ustawi ich równo we wszystkich osiach za jednym "pociągnięciem" ale jak wspomniałem na prostej. Jeśli wystarczy Ci ustawienie po osiach xyz, to poli też ma taką funkcję. Nie pamiętam jej nazwy ale łatwo ją znajdziesz na bocznym panelu po oznaczeniach XYZ. Mam nadzieję, że pomogłem. waza zgodzę się z Tobą - jest rewelacyjny :) również go używam już jakiś czas, nie wiem jak długo, ale dość długo, jednak to co znalazłem w PB jest tym czego szukałem. W przeciwieństwie do "Straighten Edge" który - jak piszesz - ustawia wszystkie n - 2 wierzchołków w linii prostej zgodnie z punktem początkowym i końcowym, tak funkcja z PB dosłownie ustawia równe odległości między wierzchołkami, "uśredniając" tym samym topologię. Można jeszcze użyć Relax do "złagodzenia" wyniku - efekt taki jak oczekiwałem. Dzięki waza za zainteresowanie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now