madeleine05 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Witam, nie znam się zbyt dobrze na 3d maxie, ale do tej pory nie miałam problemów, żeby wyciąć coś za pomocą boolean. Tym razem jednak mi nie wycina. Potrzebuję wyciąć kształt drzewa w płaszczyźnie. Jak mogę to zrobić? I bardzo proszę o odpowiedzi jak najprostszym językiem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba747 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Pamiętaj że w świecie nie ma rzeczy płaskich każda rzecz ma swoją grubość więc radziłbym ci zrobić boxa cienkiego i wyciąć to za pomocą boelana i później popoprawiać siatkę no chyba ze tak ci zależy żeby to był plane to możesz wyciąć to za pomocą cuta ale to trochę roboty i trzeba do tego dokładności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeleine05 Napisano 20 Marzec 2010 Autor Share Napisano 20 Marzec 2010 Ale to są boxy - i ściana i drzewa mają swoją grubość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba747 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 żeby wyciąć dziurę na wylot to drzewa muszą być grubsze niż box Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeleine05 Napisano 20 Marzec 2010 Autor Share Napisano 20 Marzec 2010 Wiem :) I mimo wszystko - nie wycina. Nie wiem dlaczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcoos Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 jesli drzewa to extrudowany spline to narysyj sobie prostokat> zmien go na editable spline > dodaj do niego (attach) spline z obrysem drzew > extruduj efekt bedzie taki jak chcesz za to bez zbednych problemow czestych przy uzywaniu funkcji boolean Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 albo robisz plane nad nim splinem wykrzywiasz kształt, i do pkane dajesz w Create->geometry->Shape Marge. Pick shape i na spline. :) potem editable to poly i usuwasz ten poligon który nie jest Ci potrzebny. A jeżeli chcesz "jakas" grubość to jest do tego modyfikator shell:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeleine05 Napisano 20 Marzec 2010 Autor Share Napisano 20 Marzec 2010 (edytowane) Dzięki wielkie! Zrobiłam tym drugim sposobem, jak napisał kakaku i udało się, ale dzieje się coś dziwnego, kiedy nadaję grubość przy użyciu tego modyfikatora 'schell'. EDIT: Zrobiłam też sposobem podanym przez marcoos i wszystko jest ok. Dzięki wielkie! Pozdrawiam! Edytowane 20 Marzec 2010 przez madeleine05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość kakaku Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 o nie wiedzialem ze tak sie da tez bede musial sprobowac:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
khazell Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 sprawdź czy aby wszystkie vertexy są w jednej płaszczyźnie, czy ewentualne beziery są w jednej płaszczyźnie. możesz spróbować też nałożyć modyfikator smooth. czasem pomaga.pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeleine05 Napisano 26 Marzec 2010 Autor Share Napisano 26 Marzec 2010 Zadawałam pytanie ale tam chodziło mi o jeszcze coś innego :) A potrzebuję tego do elewacji budynku, który projektuję na dyplom ;) A co do tamtego pytania o wycięcie obrazka to dalej nie umiem tego zrobić. Próbowałam tak, jak napisałeś, ale chyba coś robię źle, bo mi nie wychodzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi