Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Postanowiłem zrobić pokój na poddaszu ale mam pewien problem z sufitem,bardzo mocno pochłania zieleń ścian w efekcie wydaje się być również zielony czego nie chce, chce aby pozostał biały 281409a512b98921med.jpg

do oświetlenia używam Daylight Sys. (mr.Sun i mr.Sky) FG i GI

materiał ścian jest standardowy Specular=0 glossiness=10 bez jakichkolwiek map i tekstur.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 12,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To że biały przejmuje zieleń jest to poprawnie fizycznie nazywa się to color bleeding.No i zrób tak jak ci kolega Eddy mówi zrób je całkowicie matowe i używaj materiału Arch&design z wbudowanym AO poczytaj o tym materiale.

 

Edit: Terenas dzięki pomyliłem się bo śpiący byłem jak to pisałem :P

Edytowane przez ryba747

Napisano
  • Autor

Witam to finalny rendering mojej sceny niby ukończony ale jednak coś mi nie pasuje :(pokj1.jpg

pokj2.jpg

Napisano

Co Ci nie pasuje?

Mi nie pasuje kołdra, która wygląda jak rozciągnięta guma oraz drzewko za oknem, ale to tak na marginesie bo zapewne chodzi Ci o sam render ;)

Napisano

Wydaje mi się, że powinieneś troszkę zmienić materiał podłogi, jakoś dziwnie matowy kolor ma to drewno. A podstawową IMO rzeczą do zmiany są chyba trochę za niskie ustawienia w GI i FG, bo jakoś to światło dziwnie wygląda, chociażby w miejscu połączenia ściany z sufitem albo dookoła telewizora. Specem nie jestem więc mogę się mylić.

Napisano
  • Autor

na pewno cienie nie są takie jakie chciałem na próbnych renderingach zawsze to wygląda jakoś lepiej (wszystkie cienie są gładkie i stopniowo się rozjaśniają lub ściemniają) niż na tych w wysokiej rozdzielczości i wysokimi ustawieniami FG i GI robią mi się plamy próbowałem to korygować ilością fotonów ale rendering trwał znacznie dłużej a efekty w sumie były takie same ;/ co do kolorów są takie jakie chciałem :) co do kołdra to rzeczywiście wygląda jak by ktoś zmielił 2 kolorowe gumy ;p jakieś sugestie jak stworzyć materiał kołdry?

 

btw próbowałem zrobić dywan tylko właśnie... żeby wyglądał ładnie w partical flow trzeba ustawić bardzo wysoką liczbę powtarzających się "włosków"... d1db067ad8ed1a1em.jpg

dlatego tez chciałbym zapytać czy znacie jakieś inne sposoby zeby zrobić ładnie wyglądające dywany

Napisano

Particle flow? A nie lepiej hair&fur albo mapką displacement? A jeżeli chodzi o resztę to na dobrej dordze jesteś ;)

Napisano
  • Autor

przy hair&fur nie wygląda to tak dobrze jak z Particle flow, ale to pewnie temu ze nie jestem w nim dobrze obeznany, z mapką displacement próbowałem to wyszedł jeż Jeży ;/ z particale flow znalazłem tutka ;p

Napisano

podłoga masakra, materiał do wymiany. Obecnie wyglada jak drewno pomalowane zielona farba i do tego farba jeszcze nie wyschła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności