Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Nie za bardzo wiem jak nazwać mój problem, w przeciwnym wypadku wygooglowałbym go sobie zamiast zawracać Wasza głowę, ale niestety, "nie chcem ale muszem" :)

Mój problem jest następujący: chciałem stworzyć obiekt za pomocą particli.

Na necie jest mnóstwo tutoriali pokazujących jak "rozpuszczać" obiekt, ale ja chce zrobić coś odwrotnego.

Jeśli ktoś miałby pod ręką jakis tutorialik, ewentualnie dał kilka wskazówek byłbym wdzięczny :)

 

Używam 3ds max 2010, nie mam żadnych pluginów do particli, czyli do dyspozycji mam tylko PFka.

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 944
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale spróbuj zrobić tak.

Stwórz w scenie jakiś obiekt , powiedzmy Teapot.Następnie przypisz mu jakiś materiał z opacity 0.

 

Teraz w ParticleView stwórz Empty Flow. Usuń operator PositionIcon i w jego miejsce wklej PositionObject.W jego parametrach dodaj Teapot, który jest w scenie. Na koniec usuń opertor Speed oraz ustaw wielkość i ilość cząsteczek.

Gotowe.

Teraz możesz już kombinować , jak przejść z jednego stanu cząsteczek do drugiego.

Pozdrawiam.

Napisano

Zależnie od efektu, jaki chcesz uzyskać, można, zakładając, że umiesz rozwalić obiekt na cząstki, złożyć animację od tyłu. Wówczas z tych fragmentów powstanie pierwotny obiekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności