Skocz do zawartości

render a slaby komp?


Przemo24a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy:) i troche swiezy z maxai niewiem czy w dobrym dziale umieszczam swoje pytania .... mam zrobiony swoj model samochodu "golf 3"Wnętrze samochodu jest "low polly" szybki mam dosc prostacko material "opacity np 50" lampy podobnie, calość ma ok 184 tys poligonow i ok 159 ve... nie jestem specem nie daje jakis super oświetlenia ale czasem mam komunikat "out of memory" :( np przy mental ray i swietle daylight lub przy scanline i materiale z opcja "reflection ---> raytrace tez potrafi....

 

moj komputer core duo 2.3gh 2giga ram i jakis tam geforce 8600gt 512 mb .windows xp i 3ds max 2009 .wiem jest to slaby sprzęt ale czy na tyle zeby sie przy tym wysypywal? wiem ze czas rendera moze byc naprawde dlugiiiiiiiiii ale nie o to mi chodzi na to to jestem cierpliwy he:)

 

2 pytanka

 

1 jezeli mam az tak slaby komp to w co warto zaintestowac.. mam na nowego kompa ok 2.5tys odlozone... winxp czy win7?.

 

2 bawilem sie oświetleniem i silnikami scanline i metnal ray( tylko podstawy) ale mam pytanie czy bez VRAY da sie uzyskac np taki efekt i i takie matieraly ? http://www.scriptspot.com/files/u8558/img1.jpg chodzi mi o to czy na golym maxie bez pluginów da sie uzyskac takie efekty .

 

mam nadzieje ze mnie nie zabijecie :) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mental ray jest dużo bardziej zaawansowany niż vray, a sprzęt masz dużo lepszy od mojego, po prostu poczytaj tutoriale o renderowaniu, bo spokojnie da się to wyrenderować, i w bardzo krótkim czasie z zaskakującymi efektami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie efekty bez problemu nawet na mentalu. Komp może nie jest szalenie dobry, ale nie powinno być problemu z renderowaniem. Ja mam lapka w podobnej konfiguracji i potrafię na nim liczyć dość spore sceny, więc kurcze blaszka coś nie siedzi tak jak powinno. A w nowego kompa zawsze warto inwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z systemem ? bo z tego co sie orientuje XP nie wykrywa wiecej niz 2giga ramu...a co to mojego sprzetu mysle ze cos karta nie jest najlepsza.

 

 

 

http://img31.imageshack.us/img31/276/10test.jpg to jest moj model jeszcze nie jest polaczony "mirrow" np gdy skopiuje go i utworze obok drugi taki sam to odrazu wyskakuje "out of memory" ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 bitowe systemy nie wykryja wiecej niz 4gb (3 cos tam dokladnie) a na aplikacje nie dadza wiecej niz 2gb. Nie zaleznie czy to xp, vista czy 7.

Nie masz tam jakiejs tony turbosmooth albo cos? Mi komp z 1gb ramu renderowal spokojnie tak do 1mln poly w scenie.

Karta graficzna nie ma nic do renderowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no masz racje heh:) przy poziome 1 dalo rade wyrenderowac "5 golfów" ok 550tys poly z metnal ray i tym swiatlem "day light" w rozdzialce 1280 na 720 ale powyej 600 juz sie sypie no nic ale jest to postep heh

 

 

Czyli lepiej dawac wiecej krawedzi np dla uzyskania owalnych kształow a potem np meshsmoth poziom 1 niz mniej krawedzi i robic poziom 2? a czym sie rozni sie turbosmoth od meshsmoth.

 

Sorry ze zadaje tyle pytan ale maxem bawie sie dopiero od roku i jestem raczej dziecko tutoriali:d i brak mi toche podstaw:) a mam prace inz z tego a dokladnie z reaktora i jakis taki w miare model by sie przydal:)do prezentacji pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 jezeli mam az tak slaby komp to w co warto zaintestowac.. mam na nowego kompa ok 2.5tys odlozone... winxp czy win7?. //

 

Facet! za 2,5 tys to masz duuuuuuuuży wybór!

Popatrz na moją konfigurację (podpis). Dałem za nią 2340zł w Bielsku-B w Kontraście. Win 7 64bit kosztuje 375 zł więc za 2,7 tys. byś coś sobie znalazł.

Np. (żeby było taniej) zamiast 1TB to 500GB.

Edytowane przez pirx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności