Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

 

Szukałem w wielu miejscach pomocy w uzyskaniu takiego efektu nadprzestrzenie (portalu) i mam nadzieję że tutaj dokona się przełom. ;)

Mianowicie chodzi o ten portal:

 

 

Jedyne co udało mi się wymyślić co do budowy tego efektu to to że najlepiej jakby użyć do niego cząsteczek. I tu zwracam się do speców od cząstek, jak wykonać taki portal z cząsteczek żeby przypominały one rozchodzące się fale tak jak jest na filmiku, a najlepiej jakbyście napisali mi od początku do końca sposób wykonania jak najbardziej podobnego efekt, byłbym dozgonnie wdzięczny.

 

Proszę pomóżcie, tułam się z tym efektem już parę lat i nikt nie potrafi go powielić.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Proszę pomóżcie, tułam się z tym efektem już parę lat i nikt nie potrafi go powielić.

LOL :) to najłatwiej zrobić w teksturze animację. Tak zresztą jest chyba i tam.

Napisano

naprawde pare lat to probowales zrobic? czy moze pare lat zastanawiales sie od czasu do czasu "hhmmm, fajne, ciekawe jakby to zrobic" ?

 

Sproboj robic ten efekt na kawalki. Masz plane z falami, mozna to sprobowac zrobic paroma nakladajacymi sie planami z animowanym gradientem. W srodku tego flara + glow, do tego jakis prosty emiter czasteczek ze sprajtami przypominajacymi dym i sadze ze bedzie.

Napisano

Tak jak pisze Mirach. Używanie do tego cząsteczek (niebieskie fale) to jakiś chory pomysł :). Plane + radial gradient + włączony i animowany noise na poziomie mapy + skalowanie, obracanie plane'a + jego zwielokrotnienie i tyle.

Napisano
naprawde pare lat to probowales zrobic? czy moze pare lat zastanawiales sie od czasu do czasu "hhmmm, fajne, ciekawe jakby to zrobic" ?

.

 

Prowadziłem różne próby i wychodziło wszystko oprócz właśnie tych rozchodzących się fal. Więc po nieowocnych próbach zacząłem szukać rozwiązania na przeróżnych forach, ale tam także nie potrafili podać rozwiązania na te fale (Tutaj też raz zakładałem jeden temat co do tego i nic nie wyszło).

 

mirach problem głównie leży w tym że nie mogę (albo nie potrafię) ustawić noise w taki sposób żeby przypominał te rozchodzące się fale, bo wychodzi mi efekt fal na wzburzonej wodzie zamiast fal rozchodzących się radialnie.

Napisano

O właśnie, wielkie dzięki Sebastian, ripple na pewno wykorzystam.

Z tym że dobrze by było gdyby jeszcze sama textura została zanimowana, bo sam modyfikator ripple chyba nie starczy niestety. Potrzebuję jeszcze pomocy w animacji samej textury, żeby noise, fale radialnie się rozchodziły.

 

Wielkie dzięki.

Pozdrawiam.

Napisano

no tak, tylko że ripple wpływa bezpośredni na obiekt, a ja jeszcze potrzebuje zanimować samą texture, bo po połączeniu animacji ripple i animacji textury powinien wyjść oczekiwany efekt.

Napisano

Niestety jak obrócę gizmo UVWMap o 90 stopni to wtedy cała textura jest rozciągnięta.

Wykombinowałem że można zanimować te gizmo obracając i skalując, wtedy wychodzi podobny efekt ale wciąż widać że te fale nie poruszają się tylko są rozciągane i obracane.

 

Może jakbyś miał wolną chwilkę to mógłbyś wykonać to u siebie i pokazać mi screena jak to u ciebie wygląda.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ok. wielkie dzięki, już poradziłem sobie. :)

Zrobiłem texturę w programie After Effect i dodałem do tego wasze porady, no i myślę że wyszedł w końcu oczekiwany efekt. XD

 

Wielkie Dzięki.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności