arnold33 Napisano 11 Kwiecień 2010 Napisano 11 Kwiecień 2010 Jak połączyć kilka ścianek naraz?? Da się tak w ogóle, czy trzeba łączyć po dwie ścianki osobno? Z góry dzięki:P
mandragora Napisano 11 Kwiecień 2010 Napisano 11 Kwiecień 2010 nie za bardzo wiadomo o co ci chodzi ale w blenderze występują tylko trójkąty i czworoboki wszystko robisz za pomocą "F" jeśli chcesz uzupełnić jakąś lukę w modelu to ta luka musi byc w miarę równoległa ale nie musi, chodzi o to by była ta sama ilośc edge i tez robisz to za pomocą "F", wybierasz odpowiednią opcję i masz uzupełnione.
arnold33 Napisano 11 Kwiecień 2010 Autor Napisano 11 Kwiecień 2010 Chodziło mi bardziej o połączenie kilku ścianek na raz(więcej niż 2), bo że 2 się łączy "F" to wiem ;) Tylko nie wiem, jak łączyć kilka naraz :D Załączam screena http://img258.imageshack.us/img258/1664/beznazwy.png Dla przykładu tylko chciałem pokazać o co mi chodzi, więc wziąłem cylinder i usunąłem mu boczne ścianki. No i jak je teraz z powrotem połączyć?? Bo każdą ściankę osobno, to trochę schodzi, szczególnie jak się robi coś na ponad 200 ściankach ;) Myślę, że teraz będzie wiadomo o co mi chodzi ;) PS. Nie chcę zakładać już nowego tematu, ale nie wiem czemu jak chcę coś zrobić na spin'ie to mi wyskakuje taki pytajnik przy strzałce i i pisze wrong window? Jak zmienię byttony żeby były tam gdzie mam obraz na siatce, to się robi, ale nie tak jak potrzeba, bo obraca się naraz w różne strony ;/ Co z tym można zrobić??
mandragora Napisano 11 Kwiecień 2010 Napisano 11 Kwiecień 2010 Przechodzisz na tryb edycji Edge zaznaczasz edge dookoła Shift + alt i klikasz ppm wtedy zaznacza ci w miarę po równej linii. Potem F i z opcji wybierasz Skin Faces/ Edge Loops. Spiny ? nie bardzo kojarzę albo nie używam. napisz przycisk ten przycisk tamten co sie dzieje i będziemy jechać dalej
arnold33 Napisano 11 Kwiecień 2010 Autor Napisano 11 Kwiecień 2010 Spin robi automatyczny obrót obiektu. Tylko powinien robić względem jednej osi, a robi różnie albo miesza kilka osi naraz. Czasem zrobi w cały świat, czasem pofalowane. Jak zmienić względem której osi ma się obracać? Aby obrót się wykonał muszę przełączyć okno tak jak wcześniej pisałem i tak jak jest na obrazku wyżej ;/ Na obrazku wyżej widać pofalowany obrót :)
mandragora Napisano 11 Kwiecień 2010 Napisano 11 Kwiecień 2010 aaaaaaaa zapomniało mi się, więc tak. Spin by prawidłowo działał potrzebny jest ci widok np Top i do tego kursor 3d który wyznacza ci oś obrotu funkcji spin. Tak więc musisz sobie wyobrazić gdzie mniej więcej jest ten środek bądź go wyznaczyć i kliknąć by zmienił miejsce i wtedy ta funkcja ci prawidłowo zadziała, pamiętaj ważny jest widok z którego patrzysz na obiekt który chcesz poddać tej operacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się