adek Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 Jeśli jesteś użytkownikiem 3ds Max być może zainteresuje Cię narzędzie o nazwie Outliner. Pojawiła się właśnie jego nowa wersja. Outliner to darmowe narzędzie pomagające nam zapanować nad sceną, zarządzać sceną w programie 3ds max. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1121 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 Wygląda genialnie, wkurzające tylko, że często te najlepsze i najbardziej intuicyjne rzeczy pochodzą od użytkowników danego softu a nie od samego producenta. Max przypomina trochę pod tym względem Firefoxa - bez pluginów ani rusz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ulfar999 Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 No ja generalnie nie wyobrazam sobie pracy bez outlinera, dlatego Blender pod tym wzgledem jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 Chyba nieprzypadkowo nazwa i jeden z zestawow ikon wyglada jak Mayowy Outliner;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 o a wings ma to od zawsze :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 @Loozack: nie do końca dobre porównanie, bo Mozilla była całym pełnym pakietem (teraz ten pakiet nazywa się SeaMonkey), ale działało to wolno i mało kto potrzebował wszystkiego (klienta maila, irc, przeglądarki ze wszystkim...), więc podjęto decyzję o odchudzeniu pakietu i nazwaniu go firefox, oraz umożliwienie łatwego pisania i pobierania rozszerzeń (żeby każdy dostosował do siebie przeglądarkę, a nie żeby miała wszystko, z czego 90% nie potrzebujesz). W przypadku 3ds max jest dokładnie odwrotnie - Autodesk chce, żeby wszystko było out-of-box, a pisanie pluginów to katorga (tym bardziej ze twórcy nie odpowiadają na pytania programistów - kumpel z supportem zadał kilka pytań parę lat temu i do dziś nie dostał odpowiedzi). A to, że 3ds max przespał wiele lat prawie się nie rozwijając to teraz ma wiele do nadrobienia, i każda kolejna wersja to dodanie kilku funkcji obecnych u konkurencji (np. blender lub maya), a takie rzeczy jak outliner czy mapowanie UV (i wiele innych rzeczy) dalej czeka na zrobienie, bo były pilniejsze sprawy (i trzeba się podpierać pluginami). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 @Skoti: przyznaję bez bicia, że o SeaMonkey pierwsze słyszę, ale chyba wiadomo o co mi chodziło. 3ds Max ma od cholery narzędzi, wielu z nich nawet nie znam, ale jak przychodzi co do czego to pluginy/skrypty są jedynym ratunkiem, jak choćby w przypadku wspomnianego przez Ciebie mapowania, które zatrzymało się (do wersji 2010... chyba) na epoce kamienia łupanego. Ale żeby nie było, pobluzgam sobie czasem na Maxa ale i tak nie zanosi się na to, żebym prędko z nim zerwał, zwłaszcza z wersją 9 ;) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skocu Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 o a wings ma to od zawsze :)) cinema4d też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się