Raddeo Napisano 17 Kwiecień 2010 Napisano 17 Kwiecień 2010 No jak w temacie. W jaki sposób można "wypełnić" obiekt, żeby potem można było na nim użyć boleana intersection? Ale od początku: najpierw zrobiłem kształt z lini, przekonwertowałem do editable poly, a potem wyextrudowałem. Następnie zrobiłem to samo z drugim kształtem. Teraz chcę tylko uzyskac ich część wspólną, jako nowy, osobny obiekt. Ale gdy używam intersectiona to nic nie dostaję. Wszystko znika.
Reanimator Napisano 17 Kwiecień 2010 Napisano 17 Kwiecień 2010 A masz ustawione odpowiednie dzialanie? Jest dodawanie, odejmowanie A-B, B-A, itp.
Raddeo Napisano 17 Kwiecień 2010 Autor Napisano 17 Kwiecień 2010 (edytowane) No tak. Mam Intersection, czyli część wspólna. Ale problem polega na tym, że Editable Poly to tylko pusta siatka, bez wypełnienia. No i wszystko rozwiązane. Po prostu zamiast konwertować do Editable Poly trzeba od razu użyć Extrude Edytowane 17 Kwiecień 2010 przez Raddeo
greg00 Napisano 18 Kwiecień 2010 Napisano 18 Kwiecień 2010 uzyj modyfikator shell zamiast extrudowac, powinno zadzialac
Raddeo Napisano 8 Lipiec 2010 Autor Napisano 8 Lipiec 2010 No i muszę odświeżć ten temat. Ponownie ten sam problem, tyle że tym razem nie mogę wrócić do edycji krztałtów, bo obiektem od którego zaczynałem modelowanie był box. Skonwertowałem do Editable Poly, sporo pozmieniałem, i teraz chcę odciąć z tego obiektu inny box (tak żeby powstało coś w stylu tunelu). Niestety ponownie ujawnia się, że EP to tylko siatka bez wypełnienia, i dostaję dziurę na wylot bez ścian. Teoretycznie mógłbym łączyć krawędzie brigdem, ale siatka jest zbyt poplątana. Tak więc pytam ponownie, jak wypełnić EP, żyby bolean działał poprawnie?
Raddeo Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 Please, pomóżcie. Próbowałem już chyba wszystkiego, ale nic nie działa...
Shogun 3D Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Raddeo, ja booleana nie używałem od 5 lat, zawsze obchodziłem się bez niego. Może i Tobie się uda?
Hynol Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Nie ma czegoś takiego jak "wypełniony" EP. Ani żaden inny tryb modelu również nie jest pełny - to że Ci źle boolean działa jest wynikiem tego że siatka nie jest zamknięta w którymś miejscu. Można to sprawdzić modyfiaktorem STL check, albo ustawiając na border i zaznaczając cały obiekt (edge które są otwarte zostaną zaznaczone w trybie border). Jeżeli masz zamknięte EP bez błędów to boolean zadziała poprawnie.
Raddeo Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 Shogun, jak się domyślasz próbowałem już bez boleana. I nic. Hynol, a to ciekawe... sprawdziłem STL checkiem (no errors) i borderem (nic się nie zaznaczyło). Jakby co to mój problem nie polega na jakimś nie działającym boleanie, ale na tym, że nie otrzymuję dodatkowych faceów, które powinny się pojawić w miejscu które wycinam (mam subtraction) No ale za radą Shoguna będę dalej próbował bez boleana. Będzie ciężko ale może dam jakoś sobie poradzę. Gdyby ktoś wiedział jak jednak odpalić boleana to będę wdzięczny.
Hynol Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Zawsze możesz skonwertować poly do mesha i z powrotem do poly, dać reset Xform, skolapsować i wtedy spróbować.
Rekomendowane odpowiedzi