Napisano 29 Kwiecień 201015 l Witam Czy na czas renderingu mają wpływ obiekty niewidoczne w renderowanym widoku? A konkretniej. Czy warto/można budować dużą scenę (np. wszystkie pomieszczenia mieszkania) i renderować wybrane pomieszczenia (z pewnych powodów było by to pożądane) czy jednak umieszczać w scenie pojedyńcze pomieszczenia. Zakładam, że sprzęt jest wystarczająco mocny (pamięć).
Napisano 29 Kwiecień 201015 l zawsze im mniej do liczenia tym szybciej. ale większość silników optymalizuje sobie scenę i liczy tylko to co "będzie widać" bezpośrednio lub w odbiciach. Choć np. maxwell jedzie wszystko co ma w scenie. jak już machniesz całe mieszkanie to każde pomieszczenie możesz zrobić jako osobną warstwę i szybko ukrywać/przywoływać warstwy
Napisano 29 Kwiecień 201015 l Autor Tak właśnie teraz przyszło mi do głowy, że rozwiązaniem jest ukrywanie określonych części sceny
Napisano 29 Kwiecień 201015 l Niestety ukryte obiekty dalej zajmują pamięć. Więc najbardziej optymalne jest ich usunięcie a nie ukrycie.
Napisano 30 Kwiecień 201015 l Jak przy renderze z ukrytymi obiektami wciąż mamy wolny ram, to jasne że lepiej pochować, dodać stany czy jak tam kto woli.
Napisano 30 Kwiecień 201015 l Autor Filmik świetnie wyjaśnia proste rozwiązanie problemu, z którym pewnie wiele osób się spotyka. Szkoda, że wszelkie publikacje książkowe na rynku zajmują się głównie opisem interface'u i podstawami podstaw a tak mało jest poradników omawiających zagadnienie jw. A co do sprzętu to nie przesadzajmy. Kupując program za kilkanaście tysięcy warto chyba dołożyć kilkaset złotych na 64 bit system i odpowiednią ilość ramu. Tym bardziej, że sprzęt tanieje bardzo szybko.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto