DrHoUsE Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 Witam to znowu ja z moim następnym problemem. Otóż robię nową scene daje 2 plane'y albo plane i cylinder na nim zmieniam renderer na vray, dodaje materiał light (od vray'a) i w materiale light dodaje dirtmapę. Aplikuje materiał do Plane'ów i renderuje (wyłączone GI). PLane'y są białe i nic nie widać (tylko biel) dodaje jakiegos innego lighta i go odsuwam - też nic wyłączam w rubryce dirta "Ignore for GI" i renderuje wraz z GI - też nic Szukałem wszędzie - google, forum itd. ale nie moge znaleźć ustawiam materiał light jako overdrie mtl - też nic ustawiam standardowy materiał vray'a + dirt jako diffuse (pozniej jak nie pojdzie to go na overdrive daje) i niic !! Mogę jeszcze dać screeny z ustawień vray'a (wszystko oryginalne) nawet na oryginalnyhch ustawieniach Dirta nie działa nie ogarniam tego - daje wam ustawienia wraz z renderem i wyglądem sceny liczę na pomoc POZDRAWIAM @edit chodzi mi o to że ma być efekt Ambient Occolusion ale coś na to nie wygląda
Hynol Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 Mógłbyś mniejsze te screeny dać? Bo mi się na monitorze nie mieszczą...
DrHoUsE Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 z tego co wiem chyba są suwaki w przeglądarce ? btw. Słyszałem jeszcze o trybie ambient Occlusion co robi skylight i światło doom lecz oba rendery sądosyć długie a skylight jeszcze potrzebuje GI ;/ dirt jest jak na mojego złoma najlepszym sposobem więc prosze o pomoc pozdrawiam
mkeruj Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Próbujemy Ci pomóc Hynol próbował dać Ci do zrozumienia, że jego monitor zamazuje parametry wpisane w te okienka. Ja mam taki sam złom.
DrHoUsE Napisano 5 Maj 2010 Autor Napisano 5 Maj 2010 Ahaaa to przepraszam najmocniej xDD po prostu w załączniku był taki maxymalny rozmiar i zmieniło http://img10.imageshack.us/i/wczonegi.png/ Włączone GI http://img94.imageshack.us/i/invertnormalon.png/ Invert Normal a to normalne ustawienia tylko zwiększony radius http://img59.imageshack.us/i/vray1ustawienia.png/ @edit na 2 ostatnich screenach są tylko ustawienia dirta na 1 z GI on są ustawienia dirta oraz GI
mirach Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 czemu tam masz jakies biasy powrzucane? radius tez jakis kosmiczny (no chyba ze masz scene w takiej skali). Sprawdz to sobie na nowej scenie, z normalna skala w rodzaju Box 10cm x 10cm x 10cm, daj radius jakis 1cm i zobacz czy cos bedzie widac.
Hynol Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 Wyłącz GI zupełnie w scenie. Wyłącz default light w global switches. Włącz frame buffer vrayowy. Zmniejsz natężenie self ilumination (biały kolor dirta w tym przypadku) do poziomu gdzie będzie się renderował jako jasno szary. Biasów, distribution i falloff nie dotykaj zanim nie dostaniesz jakiegokolwiek efektu. Reszta tak jak Mirach napisał.
Luqas87 Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 ja bym jeszcze stawiał że coś nakombinowałeś w color maping ale radius z kosmosu to pierwsza rzecz, mirach dobrze mówi daj box 10x10x10 i postaw na czymś wtedy wszystko się okaże
DrHoUsE Napisano 6 Maj 2010 Autor Napisano 6 Maj 2010 Dobrze panowie GI Wyłączone, Frame Buffer włączony, Radius dirta - 1cm (defaultowy 10cm) zmieniłem kolor dirta na taki jasno szary, default light wyłączony, box 10/10/10 cm, plane: 142,285cm/142,285cm (wielkość siatki w perspektywie) daje screenshota http://img402.imageshack.us/i/beztytuugde.png/ spróbuje zrobić reinstall vray'a
t0m3k Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 ja wiem, ja wiem!!! :) ta dirt mape wlozyles to mareialu VrayLightMat albo innego podobnego emitujacego swiatlo (jest w slocie Light Color) i jesli masz wysoki Multiplier tego materialu/swiatla to nie bedzie zadnego shadingu (co widac na kulce w mat editorze) ani dirta bo go poprostu wypali...
DrHoUsE Napisano 6 Maj 2010 Autor Napisano 6 Maj 2010 (edytowane) hmm tomek to dziwne ze dirt nie dziala nawet na standardowym materiale vRay'a co to tego spróbuje może pójdzie a jak nie to pobiore tego najnowszego vray'a @edit klapa nie dziala pobieram vray tego nowego i zobacze czy bedzie dzialac Pozdrawiam @edit2 omfg sciągłem wersje testową tego vray'a do maxa 2009 ale niestety sp2 i dziwne ze na testowej dirt działa bez zarzutu hmm @edit 3 a więc tak - UPORAŁEM SIĘ Z PROBLEMEM ROBIĄC REINSTALL MAXA można zamknąć Edytowane 6 Maj 2010 przez DrHoUsE
t0m3k Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 chyba nie zrozumiales co napisalem... jako baze uzyles VrayLightMat zamiast VrayMat i dlatego dirt nie dzialal, wlozyles Dirt'a do slotu LightColor zamiast Diffuse wiec nie ma co oczekiwac ze go zobaczysz bo wyrenderowaniu.
Hynol Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa... Więc nie pisz o rzeczach których nie sprawdziłeś panie kolego.
mirach Napisano 6 Maj 2010 Napisano 6 Maj 2010 Ja tam zawsze do AO passa używam VrayLightMaterial i o dziwo zawsze działa yup, potwierdzam działalność owej metody.
DrHoUsE Napisano 7 Maj 2010 Autor Napisano 7 Maj 2010 Spokojnie panowie po prostu miałem tak zaśmieconego maxa tymi pluginami i skryptami że wszystko mu się mieszało. Zrobiłem reinstalla i wszystko działa jak najbardziej poprawnie + małe odsyfianie systemu z wirusów, niepotrzebnych rejestrów itp. dowód: http://img682.imageshack.us/i/dirtmap.png/ Ta sama scena z boxem 10x 10x 10x i planem na szerokość siatki z perspektywy jedynie co to powiększyłem troche radius bo na 1 cm było psinco xD i zmieniłem kolor tła na biały tylko po tym reinstallu troche mi zamula okno materiałów ale da się znieść
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się